رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بند ۵ برجام، هسته‌ای را در نطنز متمرکز و بعد دشمن آنجا را منفجر کرد / فولادگر: اصولگرا‌ها برنامه‌ای برای مذاکره با بایدن ندارند / صحبت‌های جدید فروغی مدیر شبکه ۳ درباره فردوسی پور و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ 03 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

صحبت های جدید فروغی مدیر شبکه ۳ درباره فردوسی پور

فروغی: در مورد عادل فردوسی پور کار داشت از مدار خارج می شد.با این روش صدا و سیما داشت از هم می پاشید!فردوسی پور داره مظلوم نمایی میکنه.به فردوسی‌پور پیشنهاد گزارش فوتبال دادیم، قبول نکرد.یک میلیارد تومان مطالبات و ترفیع شغلی ایشان را در این مدت دادیم.

قطع درختان حیاط بیمارستان مسیح دانشوری برای عملیات عمرانی

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان در حیاط بیمارستان مسیح دانشوری، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران ضمن تایید این موضوع از بررسی پرونده این تخلف و جریمه بیمارستان خبر داد.بررسی ها نشان داد که حدود ۲۰درخت عمدتا از نوع "عرعر" قطع شده اند. مسئولان بیمارستان اعلام کردند با توجه به شرایط کرونا و نیاز بیمارستان به توسعه؛ این درختان را قطع کرده اند.

ظریف: دولت بایدن باید حسن نیت خودش را ثابت کند

وزیر خارجه کشورمان در توییتر: ایران در پانزده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حسن نیت خودش را ثابت کرد. دولت بایدن هم باید با پایبندی کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ و متوقف کردن جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایرانی‌ها حسن نیتش را ثابت کند. آن موقع، ایران اقدامات اصلاحی‌اش ذیل برجام را به عقب بازمی‌گرداند.

عارف: انتظار می‌رفت شورای نگهبان از دستگاه دیپلماسی پشتیبانی کند

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم، طرح مجلس مبنی بر خروج از پروتکل الحاقی را در عمل منجر به بازگشت تحریم‌های سازمان ملل و بهانه دیگری برای اتحاد عبری ـ عربی برای فشار بر ایران دانست. محمدرضا عارف در واکنش به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس و تایید آن از سوی شورای نگهبان در صفحه توئیتر خود نوشت: « ‌طرح مجلس مبنی بر خروج از پروتکل الحاقی، شاید در ظاهر به نیت ایجاد ابزاری در دست دیپلماسی خارجی ایران برای فشار بر جامعه جهانی باشد ولی در عمل به بازگشت تحریم‌های سازمان ملل منجر خواهد شد و بهانه دیگری برای اتحاد عبری-عربی برای فشار بر ایران خواهد بود.‌در شرایط سخت و پیچیده امروز ایران، مردم انتظار دارند مجلس بر روی حل چالش‌های اقتصادی تمرکز کند و منتظر مصوبات سنجیده مجلس برای حل درد و رنج ناشی از مشکلات معیشت و کسب‌وکارهایشان هستند که زندگی و سلامت ایشان را در این بحران کرونا به خطر انداخته است.‌از شورای نگهبان انتظار می‌رفت ضمن پشتیبانی از دستگاه دیپلماسی رسمی کشور، اجازه دهند این موضوع تخصصی و پیچیده، توسط خبرگان سیاست خارجی در چهارچوب شورایعالی امنیت ملی پیش رود تا روند نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه و اتحادهای نوظهور با کشورهای عربی بیش از این رواج نیابد.

ادعاهای بی‌اساس دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی «بی‌پروایی» سیاسی ایران و ترکیه در منطقه شد.«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی «بی‌پروایی» سیاسی ایران و ترکیه در منطقه شد.وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران، ترکیه و اسرائیل اهدافی دارند که طی دهه اخیر به دنبال تحقق آن در منطقه عربی بودند.ابوالغیط با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت، خواستار آن هستیم که ایران از سیاست قلدری منطقه‌ای خود دست برداشته، به دخالت در امور کشورهای عربی و حمایت از شبه‌نظامیان پایان دهد.وی در ادمه ادعاهای خود افزود که دولت آینده آمریکا خطرناک بودن سیاست‌های تهران را به خوبی درک می‌کند.

نمایندگان مجلس یک خودروی دیگر هم دریافت می‌کنند؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره طرح مجلس پیرامون ارائه خودروی امانی به نمایندگان توضیحاتی ارائه کرد.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرحی در مجلس در حال بررسی است که در صورت تصویب، خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود.وی افزود: در این طرح یک مساله عجیبی وجود دارد که باید اصلاح شود به عنوان مثال قید شده که اگر نماینده‌ای حوزه انتخابیه دور افتاده‌ای دارد دو خودرو دریافت کند.حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: دلیلی ندارد به یک نماینده دو ماشین از محل بیت‌المال ارائه شود. ماشین‌های خریداری شده توسط مجلس به صورت امانی در اختیار وکلای ملت قرار می‌گیرد.همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این طرح مدت‌ها پیش توسط آقای ایزدخواه ارائه شده بود که اکنون در دستور کار و بررسی قرار ندارد.«بر اساس این طرح، به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی صرفا جهت استفاده در طول دوره نمایندگی تعلق گرفته و خودرو در پایان دوره به مجلس عودت می‌شود. در صورت استفاده از خودروی امانی، پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل و ایاب و ذهاب به نمایندگان ممنوع است.در صورت تصویب نهایی طرح ذکر شده، خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود و هیات رئیسه می‌تواند آن را به فروش برساند.»

قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» ابطال شد

سخنگوی دستگاه قضا از قطعی شدن حکم شعبه ۲۱ دادگاه حقوقی تهران برای ابطال قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» در استان البرز به شرکت امیرمنصور آریا در روزهای اخیر خبر داد. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی ریاست قوه قضاییه به البرز و یزد با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری وضعیت واگذاری شرکت تراورس در حاشیه سفر به استان البرز، از قطعی شدن حکم شعبه ۲۱ دادگاه حقوقی تهران برای ابطال قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» در استان البرز به شرکت امیرمنصور آریا در روزهای اخیر خبر داد و گفت که این شرکت با پیگیری‌های قوه قضاییه به بیت‎المال بازگردانده شده است.

واکنش متفاوت ابطحی به مصوبه ضد برجامی مجلس

محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی با اشاره به مصوبه جنجالی مجلس نوشت: دولت باید از مصوبه هسته ای دیروز مجلس استقبال و استفاده کند. وقتی دو جریان متفاوت در کشور هستند، همیشه نباید با هم دعوا کنند. گاهی دیدگاه افراطی می تواند کمک جریان اعتدالی برای چانه زنی باشد.

فولادگر: اصولگراها برنامه‌ای برای مذاکره با بایدن ندارند

فولادگر نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: اصولگرا‌ها اگر واقعا اصولگرا باشند سیاست کلی شان را از رهبری می‌گیرند. در وضعیت کنونی بحث مذاکره بستگی به رفتار عملی آمریکا دارد. اگر آمریکا به برجام برگردد، حقوق ما را بپذیرد، تحریم‌ها را بردارد و خسارت‌های ما را نیز جبران کند، در آن صورت به نظر می‌رسد شرایط مذاکره در قالب برجام فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه اصولگرا‌ها برنامه‌ای برای مذاکره با بایدن ندارند، تأکید کرد: اگر کسی بگوید اصولگرا‌ها با این نگاه می‌خواهند وارد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شوند، خیر این طور نیست. مقام تصمیم گیر در مساله مذاکره رهبر معظم انقلاب هستند که حتما با شورای عالی امنیت ملی ایشان مشورت می‌کنند.

مصلحی: دنبال آنتی‌تزِ انقلاب از دلِ حوزه هستند

حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: امروز دشمن با نفوذ در حوزه های علمیه در پی آن است که آنتی تز انقلاب را از درون حوزه استخراج کند و باید دانست برای این موضوع سرمایه گذاری های بسیار سنگینی صورت گرفته است.حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس پیش از ظهر امروز درباره ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان، گفت: ما باید این نکته را بدانیم که دشمن این اقدام را در پی شکست های متعددی که از انقلاب اسلامی خورده بود، انجام داد و نباید این موضوع را دست برتر بودن آنها دانست.وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد و موقعیت ها و زمینه ها را یکی پس از دیگری از استکبار می گیرد؛ از این روی، استکبار نیز آرام ننشسته و عکس العمل نشان می دهد.

بند ۵ برجام، هسته‌ای را در نطنز متمرکز کرد و بعد دشمن آنجا را منفجر کرد

رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره تزویر آمریکایی‌ها در برجام گفت: در بند ۵ برجام آمده که اگر می‌خواهید همین فعالیت علمی و تحقیق و توسعه را راجع به فلان موضع علمی داشته باشید، صرفاً‌ باید آن را در نطنز انجام دهید. درواقع آن‌ها می‌گویند این کار را بکنید تا اگر خواستیم، بتوانیم در آن اخلال ایجاد کنیم! اگر در جا‌های مختلف تحقیق و توسعه علمی داشته باشید، کار من سخت می‌شود و نمی توانم قوای تروریستی خود را به همه جا بفرستم. ایران این فعالیت‌ها را صرفاً در تأسیسات نطنز انجام دهد تا وقتی که این فعالیت‌ها در یک جا متمرکز شد، عناصر خرابکار خودش را می‌فرستد و در آن‌جا خرابکاری صورت می‌دهند. دیدید که چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند.جلیلی ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند تحقیق و توسعه شما نباید به فوردو برود، چرا؟ چون در زیر زمین است و نمی‌توان آن را بمباران کرد. این استدلال دشمن در سال ۲۰۲۰ است. در توافق با ما، این را می‌خواهند. شما باید ظرفیت‌های خود را در یک نقطه متمرکز کنید و بعد همان جا را مورد هدف قرار می‌دهند. می‌گویند نباید به فوردو بروید چون زیر کوه است. این رفتاری است که دشمن انجام می‌دهد.

حاج قاسم با شلنگ در جلسه فرماندهی روی فرماندهان آب گرفت

سردار غلامپور استاد دانشگاه امام حسین (ع)‌با تأکید بر شخصیت چند وجهی شهید سلیمانی گفت: برخی فکر می‌کنند حاج قاسم یک انسان عبوس و خشن بود، اما این یک قضاوت اشتباه است، حاج قاسم واقعا قلب بزرگی داشت و بسیار شوخ طبع و مهربان بود. یکی از اصلی‌ترین فرماندهانی که بیشترین شوخی و بیشترین رابطه عاطفی را با بقیه فرماندهان و قرارگاه ها داشت حاج قاسم سلیمانی بود. در یکی از جلسات و سمینارهای فرماندهان سپاه در تهران، همه فرماندهان با لباس رسمی در آن شرکت کرده بودند. یک بار وسط جلسه یا در تنفس بین جلسه، یک شلنگ آب در جلسه دیدیم و اصلا کسی باورش نمی شد حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ثارالله اینقدر شوخ طبع باشد که با شلنگ بیاید داخل جلسه و فرماندهان را با آب خیس کند.

واکنش روحانی به طرح مجلس: اصلا غصه نخورید که این دولت مشکلات را حل می‌کند؛ نه، شما حل می‌کنید


رییس جمهوری خطاب به همه مردم و مسئولان کشور در هر سه قوه و نیروهای مسلح گفت: همه دست به دست هم بدهیم و در پی ایجاد امید و ثبات باشیم. برای حل مساله‌ای عجله نکنیم و هول نشویم.وی افزود: اگر دولت موفقیت به دست آورد آن را کاملا تقدیم شما می‌کند و اصلا غصه این را نخورید. این دولت مسائل و مشکلات را حل و تمام می‌کند و یا شما حل کنید. ما دست آنانی که به ملت ما و مردم کمک کنند، می‌بوسیم.روحانی تصریح کرد: بگذارید با حوصله، تامل، خردورزی و دقت آنانی که تجربه بیست و چندساله در این امر دارند و می‌دانند چکار کنند و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را بارها و بارها در این سه سال در سازمان ملل شکست دادند، کارشان را انجام دهند.رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: همه هدف واحد داریم و برادریم البته می‌دانیم هر قوه‌ای هر کاری را با نیت خیر انجام می‌دهد و می‌خواهد زودتر کار انجام شود؛ اما با هم مشورت کنیم و هماهنگ باشیم. هم فکری کنیم و کارها را دقیق‌تر و پخته‌تر پیش ببریم و پیش خواهیم برد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار