مدیر روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه از راه اندازی پویش رسانه‌ای پیشگیری از بیماری ایدز در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی پرندین از نقش تأثیر گذار رسانه‌ها با هدف اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری خطرناک ایدز در سال جاری به مناسبت هفته جهانی ایدز خبر داد.

وی افزود: راه اندازی پویش رسانه‌ای پیشگیری از بیماری ایدز، ابتکار امسال اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت هفته ملی ایدز در استان کرمانشاه بوده، که ۲ هدف گزاری عمده در آن در نظر گرفته شده‌است و پس از بررسی‌های صورت گرفته شکل‌های متنوعی از محتوا‌های آموزشی از جمله ۳۶ کلیپ، ۴۷ پوستر، ۱۰۰ پیام نوشتاری و گزارش تحلیلی با شعار‌های مختص هر روز در هفته ایدز از تاریخ «۱۱ آذر لغایت ۱۷ آذر ماه» تهیه شده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با هماهنگی و فراهم ساختن زیر ساخت مجازی این پویش به منظور نشر محتوا‌های آموزشی، در بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی مجازی استانی با حدود ۱۰۰ هزار نفر جامعه مخاطب و نشر تحلیل‌ها و عملکرد‌های سازمان بهزیستی در ۱۵ سایت؛ خبرگزاری استانی و نمایندگان بیش از ۱۳۰ مؤسسه و سمن‌های اجتماعی دارای مجوز از اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه محتوا‌ها توزیع خواهد شد.

پرندین با اشاره به اهداف این پویش و تداوم آن در طی سال، افزود: آگاه سازی عمومی و تلاش در جهت مشخص نمودن شاخص‌های آگاهی و نگرش در رسانه‌های عمومی استان کرمانشاه، از آنجا که این بیماری اغلب از طریق رفتار‌های قابل اجتناب و تغییرپذیر منتقل می‌شود، آموزش می‌تواند راهکاری مؤثر جهت پیشگیری از موارد جدید ابتلاء این ویروس باشد.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی عمومی در حیطه‌های ۶ گانه اپیدمیولوژی، ماهیت، راه انتقال پیشگیری، علائم، تشخیص و درمان ایدز توسط رسانه‌ها از اهداف عمده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه اصلاح نگرش افراد جامعه در مورد بیماران مبتلا به ایدز را هدف دیگری از این پویش دانست و گفت: نگرش منفی نسبت به بیماران و بدنامی مرتبط با آن موجب پنهان کاری و بنابراین ایجاد مشکل در شناسایی افراد آلوده و ارائه درمان و آموزش‌های لازم به آنان می‌شود، لذا یکی از رسالت‌های آموزش بهداشت در این زمینه، تغییر نگرش مردم نسبت به بیماران و حمایت از آن‌ها است، که با کمک رسانه‌های جمعی خدماتی مانند مشاوره و آزمایش، دستیابی به خدمات و بسته‌های کاهش آسیب و حتی مراقبت و درمان برای بیماران مبتلا به ایدز را ترویج می‌کند.

پرندین خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ کارشناس در قالب ۱۳۰ مؤسسه و سمن‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه آموزش و آگاه سازی عمومی در استان کرمانشاه دوره دیده و فعالیت دارند که عمده این مؤسسات در فضای مجازی، در سطح رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیمای استانی، خبرگزاری‌های استانی و محلی، و همچنین شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با کمک اصحاب رسانه و صدا و سیما در خصوص گسترش ویروس اچ آی وی بیش از پیش نیاز به اطلاع رسانی دارد تا موضوع پیشگیری از بیماری ایدز به مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل شود.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه هدف مهم و اصلی اداره کل بهزیستی کرمانشاه در بحث بیماری ایدز را تحلیل وضعیت فعلی، بومی سازی آموزش‌ها، مخاطب شناسی و ارزیابی تأثیر پیام‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای در زمینه این بیماری در سطح استانی و شناسایی باور‌های غلط در مورد ایدز در جامعه دانست و افزود: تهیه یک آرشیو از روش‌های مختلف و متنوع صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز، اعم از پژوهش‌های صورت گرفته، اقدامات گزارش شده، کلیپ‌ها، پوسترها، پیام‌های پیشگیرانه و ... از دیگر اهداف و فعالیت‌های صورت گرفته در اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه موجود است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار