فرماندار قصرشیرین گفت: مسافرانی که از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور می‌شوند، در بدو ورود به مرز از طریق قرنطینه‌های بهداشتی مستقر در این مرزهای بین المللی در زمینه ابتلا به ویروس کرونا غربالگری می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 05 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مراد علی تاتار افزود: با استفاده از کیت های تشخیصی کرونا مسافرانی که دارای علایم بیماری های ویروسی باشند در زمینه بیماری کووید ۱۹ پایش می شوند.

وی اظهار داشت: در صورت مثبت شدن نمونه انجام شده از ورود مسافران بیمار به کشور جلوگیری شده و بازگشت داده می شوند.

او گفت: باتوجه به اجرای محدودیت های مسافران ورودی به کشور حق ورود به داخل شهر قصرشیرین را ندارند و باید از کمربندی شهرستان تردد کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اضافه کرد: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

تاتار گفت: قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

تاتار اظهار داشت:همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی نیز از مرز خسروی انجام می شود که آن ها نیز از کمربندی مجاز به تردد هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

محدودیت‌ها در کرمانشاه کماکان ادامه خواهد داشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ادامه مراقبت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها گفت: محدودیت تردد شبانه و عدم ورود خودرو به شهرها کماکان در استان ادامه خواهد داشت.

«حسین خوش اقبال» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:براساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب نارنجی است.

به گفته خوش اقبال، در همین حال علاوه بر دالاهو، ثلاث باباجانی با خروج از وضعیت نارنجی در وضعیت زرد قرار گرفته و در مقابل شهرستان سنقروکلیایی کماکان قرمز رنگ است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس از فردا، محدودیت ها و ممنوعیت تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها ادامه خواهد داشت و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کماکان برقرار خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار