حسن مرادی در گفتگو با تابناک:
حسن مرادی دریافت کنندگان بیمه بیکاری در سطح استان کرمانشاه را مجموعا ٧۵٠٠ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ٣۵٠٠ نفر از این تعداد بیمه بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 06 December 2020

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا ۴۱۱۳ نفر مقرری بگیر در استان داشتیم و با شیوع کرونا و تعطیلی‌ها و محدودیت‌های پیش آمده ۱۴۱۴۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۶۰۴ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

وی تصریح کرد: در سه ماه ابتدایی شیوع کرونا (اسفند، فروردین، اردیبهشت) پرداخت حق بیمه این افراد بر عهده دولت بود، ۱۰ درصد از این ۸۶۰۴ نفر اطلاعات ثبت نامشان دچار مشکل بود و پرداختی به حساب آن‌ها صورت نگرفت و برای رفع مشکل پیامک اصلاحیه به آن‌ها ارسال شد.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت بیمه بیکاری آماده است، اما هنوز به دلایلی این پول پرداخت نشده، از خرداد سال جاری به بعد پرداخت بیمه بیکاری بر عهده سازمان تامین اجتماعی و اداره کار استان‌ها قرار گرفت.

مرادی تاکید کرد: سامانه اصلی که از اواسط مرداد برای ثبت نام طراحی و راه اندازی شده سامانه جامع روابط کاراست که ۲۲خدمت در آن ارائه می‌شود و افراد از اواسط مرداد در جهت دریافت بیمه در این سامانه ثبت نام و مدارک لازم را ارائه دادند و هم اکنون استان کرمانشاه ۳۵۰۰نفر مشمول بیمه بیکاری دارد که از این تعداد حدود ٢٠٠٠ نفر مربوط به شهر کرمانشاه و ١۵٠٠ نفر به سایر شهرستان‌ها استان تعلق دارند.

وی تصریح کرد: در مجموع هم اکنون نزدیک به ۷۵۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها ناشی از بیماری کرونا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار