معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید فریب وضعیت نارنجی کرونا را بخوریم، گفت: اگر این بار در زمستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلتی داشته باشیم با توجه به وضعیت بسته بودن در و پنجره و کاهش تهویه، با یک پیک بسیار بسیار سنگین کرونا رو‌برو می‌شویم.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 07 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از فارس محدودیت‌های کرونایی نقشه راهبردی از سوی مسئولان برای شکست کرونا و چراغ راهی ا‌ست برای در امان ماندن از خطر این ویروس منحوس است که موفقیت آن به همکاری مردم بستگی دارد.

آنچه سبب شده کرمانشاه از وضعیت قرمز به نارنجی درآید، به اذعان استاندار، همکاری خوب مردم با محدودیت‌های کرونایی بوده که نقش موثری در کاهش آمار مراجعات بیمارستانی استان داشته و حالا رفتار شهروندان تعیین کننده رفتار کرونا ویروس در آینده است.

آمار رسمی تعداد فوت شدگان کرمانشاه از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر گذشته، هر چند آمار‌های واقعی بیش از این میزان است؛ به هر حال در این شرایط مسئولان استان کرمانشاه از استاندار گرفته تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی هشدار می‌دهند زمستان در راه است و نگران هستند از آنچه اپیدمی‌شناسان آن را پیک سنگین زمستانی می‌خوانند.

استاندار کرمانشاه بیشترین نگرانی‌ها در موج سوم از بابت دورهمی‌ها، شب‌نشینی‌ها و گردهمایی‌های کوچک خانوادگی دانست و افزود: دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را ایجاد کرده و انتظار داریم مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه کرمانشاه نیز در گفتگو با فارس، اظهار داشت: برای مهار و کنترل کرونا دو راه‌حل وجود دارد یکی دسترسی به واکسن است که انتظار نمی‌رود تا پایان سال واکسن به کشور برسد و دیگر همان عایت پروتکل‌ها بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بیژن کبودی نتایج محدودیت‌های اعمال شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اعمال قرنطینه دو هفتگی در کشور و به تبع در استان، کنترل بیماری ویروس به سطح قابل قبولی رسیده است.

وی با بیان اینکه نباید گول وضعیت قرمز و نارنجی پاییز کرونایی را بخوریم، افزود: تجربه نشان داده که در دوره‌های قبل با کاهش پیک بیماری و عادی‌نگاری از سوی مردم با افزایش آمار بستری‌ها و مرگ و میر‌های کرونایی مواجه شده‌ایم.

کبودی تصریح کرد: اگر این بار در زمستان رعایت نکنیم و غفلتی داشته باشیم با توجه به وضعیت بسته بودن در و پنجره و کاهش تهویه با یک پیک بسیار بسیار سنگین رو‌به‌رو می‌شویم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اضافه کرد: نباید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دراز مدت احساس خستگی کنیم و نسبت به آن سهل‌انگاری اعمال شود، اگر پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری بهداشتی و حداقل ضروری برقراری ارتباطات رعایت شود با توجه به وضعیتی که الان در کنترل بیماری داریم زمستان آرام‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد تکمیل پازل سلامتی در گروی همکاری خوب مردم و همت مسئولان است که اگر قطعات این پازل سلامتی را درست بچینیم، فضا را برای کرونا تنگ‌تر خواهیم کرد و دیگر پیکی را نخواهیم دید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار