مطلب " شلیک به فرمانده " منطقی ترین ،منصفانه ترین و چارچوب دار ترین مطلبی بود که هم سهم مطالبه گری ونقادی رسانه را کنار گذاشته است و هم اینکه با تشبیه شرایط حال حاضر کشور واستان در جنگ با کرونا ،تخریب وفشار خارج از چارچوب را " شلبک به فرمانده " تشبیه نموده است .
کد خبر: ۹۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 07 December 2020

تابناک ایلام::پس از انتشار خبر زنده شدن یک نوزاده 45روزه آبدانانی که در فضای رسانه ای ومجازی استان  موضعگیری های متعددی از سوی برخی رسانه ها و فعالان مجازی استان را به دنبال داشت ،عده ای که مسیر را به درستی تشخیص داده وهرگز گرفتار بازی های سیاسی و انتقام گیری شخصی نشدند و براساس منطق رسانه ای خواستار بررسی دقیق موضوع شده و از مسئولین دانشگاه خواستا برخورد قانونی با مقصر این حادثه شدند .
 
اما متاسفانه در این بین جمعی قلیل رسالت اطلاع رسانی ومطالبه گری را بر اساس چارچوب های خود تعریف کرده پیگیری نمودند ،چارچوبی که شاکله آن را انتقام ،زدوبند ،سیاسی کری ومنفعت طلبی تشکیل داده است . بی توجه به حقوق فردی ،صرفا فضا رابرای گرد وخاک کردم مهیا دیدند با این تصور که شاید در این فضای غبار آلود بتوانند منافع فردی ویا جریانی را دنبال کرده ویا اینکه زمان را برای انتقام گیری به هردلیلی مناسب دیدند . از هیچ کوششی برای تخریب و فشار غیر منطقی فروگذار نگردند . هر خواننده با ذکاوتی به درستی تشخیص می داد که پشت این آت تهیه چه اهداف عملیاتی خوابیده است !
مطلب " شلیک به فرمانده " منطقی ترین ،منصفانه ترین و چارچوب دار ترین مطلبی بود که هم سهم مطالبه گری ونقادی رسانه را کنار گذاشته است و هم اینکه با تشبیه شرایط حال حاضر کشور واستان در جنگ با کرونا ،تخریب وفشار خارج از چارچوب را " شلبک به فرمانده " تشبیه نموده است .
 
درادامه  مطلب شلیک به فرمانده به قلم علیرضا تهرانی  فر را می خوانید؛
 
یک : احتمالا اگر از ما ایرانی ها بخواهند، یک قهرمان را در مبارزه با کرونا معرفی کنیم، بعید می دانم از پزشکان و پرستاران ایرانی اسمی بیاوریم. اما در عوض اکثریت ما  آنتونی فائوچی را بعنوان قهرمان آمریکایی مبارزه با ویروس کرونا می شناسیم، شاید هم اسم او را بعنوان قهرمان معرفی کنیم!
فائوچی از سال ۱۹۸۴ تا کنون ریاست مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را بر عهده دارد. پس از وقوع اپیدمی کرون اویروس او به عنوان یکی از اعضای اصلی کارگروه کرونا ویروس کاخ سفید انتخاب شده‌ است. فائوچی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین چهره‌های علمی و پزشکی در آمریکا شناخته می‌شود. علیرغم عدم حمایتش از ترامپ و با وجود رفتارهای عجیب و غریب ترامپ که هر مسئولی را هر زمان بخواهد برکنار می کند، وی نتوانست در مقابل فائوچی کاری از پیش ببرد. چرا که مردم امریکا و رسانه های آنجا می دانند که او چگونه در حال تلاش برای مبارزه با کروناست و این دوران سخت، زمانی برای نبردهای سیاسی یا گلایه های رسانه ای نیست.
 
دو: تمام آمریکا از جریان های سیاسی، احزاب، مردم و رسانه ها به فائوچی بعنوان پزشک قهرمان و مبارز در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس احترام می گذارند و از او پشتیبانی های لازم را بعمل می آورند. اما در ایران به جای حمایت و پشتیبانی از پزشکان و پرستاران که مبارزان خط مقدمی نبرد با ویروس کرونا هستند، هر روز در رسانه های مختلف به آنها شلیک می شود.کمتر کسی از آنها بعنوا قهرمان یاد می کند.
 
سه: نوشتن ۱۲ مقاله علمی و پژوهشی در طول دروان مدیریت دکتر محمد کریمیان دستمایه انتقاد برخی رسانه  ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شده است. اینکه یک دکتر در طول دوران کار عملی به فکر به تولید علم و دانش و افزودن به بار تئوریک خود و علوم پزشکی کشور بوده امر ناپسندی نیست، بلکه اتفاقا این کار بسیار پسندیده و نیکو است، ای کاش تمام مدیران استان در طول دوران خدمت کمی به فکر به روز بودن خود بودند از کار علمی و مطالعه آکادمیک غافل نمی شدند، بی شک اگر مدیران استان در طول دوران خدمت خود از مزایای دانش افزایی بهره می برند، اکنون وضعیت استان بهتر از این بود.
 
چهار: تلاش برای پیشرفت و تعالی و بالا رفتن از ذات بشری است، بشر میل به شدن وحرکت کردن دارد، انسان بی تحرک و خنثی مردابی است که همه چیز را به درون خود میکشد و با خود غرق می کند. انتقاد دیگری که در این مدت توسط رسانه های بر دکتر کریمیان وارد شده است، تلاش وی برای کسب کرسی استادی در دانشگاه علوم پزشکی ایران است، این افراد که میل به پیشرفت یک فرد را دستمایه نقد قرار می دهند، آیا خود آنها تمایلی به پیشرفت شغلی ندارند، اگر خبرنگار هستند، قطعا تلاش خواهند کرد، روزی سردبیر شودند، اگر سردبیر هستند، تلاش می کنند مدیرمسئول شوند، این یک میل درونی و طبیعی است، علاوه بر این، برای استان ایلام افتخار است فرزندش به مقام استادی در یکی از بهترین دانشگاه پزشکی کشور برسد، قطعا برای استان ایلام و نهاد درمان و بهداشت استان مزیت های فراوانی را در پی خواهد داشت.
 
پنج: مشکلات مربروط کمبود امکانات درمانی در استان ایلام در طول یکسال اخیر به وجود نیامده است، که با یکسال کار از بین برود، این مشکلات و کمبودها در استان، عمری به بلندای ایران مدرن و به تبع ایلام مدرن دارد. کمبود امکانات در استان ایلام همواره وجود داشته است و هیچکس نمی تواند منکر آن باشد، اما ارتباط دادن این کمبودها به دوران مدیریت یک شخص خاص و  یا یک جریان سیاسی خاص، غیر منطقی و به دور از انصاف است.
 
شش: باز می گردیم به آنتونی فائوچی و حمایت رسانه های آمریکایی از آن و محبوبیت این پزشک در کشور آمریکا، با وجود مشکلات متعدد، ترامپ! ، احزاب سیاسی قوی و جریان های قدرت و ثروت در آن کشور، اما همگی بر روی حمایت از فائوچی اشتراک  کامل دارند. از او در اذهان جامع قهرمان ساخته اند، مردم کشور آمریکا او را ستایس میکنند و به او اعتماد کامل دارند. فائوچی بدون دغدغه فکری و با پشتوانه اعتماد اجتماعی و محبوبیتی که رسانه ها برای او ایجاد کرده اند، با تمرکز کامل در حال مبارزه با کرونا در آمریکا است. اما در ایران ما با پزشکان خود که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند چه کرده ایم؟
 
هفت: دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بعنوان شخص اول کادر پزشکی و درمان استان در حال مبارزه با ویروس کرونا است، او فرمانده مبارزه با ویروس کرونا در ایلام است. برخی رسانه ها وجریان های سیاسی در داخل استان به جای حمایت از ایشان و کادر درمان استان در حال تضعیف او و کادر پزشکی و درمان استان هستند. این رسانه ها متوجه نیستند که اکنون زمان شلیک به فرمانده نیست! هرگونه حمله به دکتر کریمیان بعنوان فرمانده مبارزه با ویروس کرونا در استان ایلام، به مثابه حمله به کادر درمان و تمامی پزشکان استان ایلام است. در حالی که تمام کشور و بخصوص استان ایلام در شرایط سخت کرونایی، درگیر مبارزه با این ویروس منحوس است، زمان مناسبی برای تسویه حساب های شخصی و جناحی نیست. رسانه های داخلی با انتقادات بی موقع و کم سابقه خود، تمرکز فرمانده مبارزه با ویروس کرونا را می گیرند، کادر درمان و پزشکان استان به جای تمرکز و تلاش برای کنترل بیماری کرونا در استان درگیر بیانیه نویسی و جوابیه پراکنی برای رسانه های مختلف شده اند. این انتقادات موجب تمرکز زدایی از کادر پزشکی استان، و در پی آن بی انگیزکی کادر درمان می شود. حضور همزمان در چندجبهه انگیزه آنان را می گیرد و موجب فرسودگی کادر پزشکی و درمان استان می شود.در حالی که ذهن فرماندهی و سربازان مبارزه با کرونا در خط مقدم درگیر درمان بیماران باشد، به سمت درگیر شدن با حواشی، دروغ پراکنی ها و شایعه های بی اساس شده است.
 
هشت: اگر برای شما جان هموطن هم استانی ارزش دارد، اگر واقعا به دنبال بهبود اوضاع هستید، اکنون زمان شلیک به فرمانده نیست، سیاست وزارتخانه در این شرایط برکناری مدیر نیست.  بی جهت خود را خسته نکنید،  البته ما هرگز نمی گویم، مطالبه گری و انتقاد را کنار بگذارید، هرگز، ما خود جزء اولین رسانه های استان بودیم که در موضوع قصور نوزاد آبدانانی ورد کردیم و از مسئولین ذیربط درخواست نمودیم به سادگی از این موضوع عبور نکنند، بارها از بی امکاناتی و محرومیت استان سخن گفتیم… اما در شرایط کنونی به جای حمایت از پزشکان و کادر درمان با انتقادات بی مورد موجب تشویش اذهان عمومی نخواهیم شد، از مورد آمریکا درس بگیریم و از پزشکان و کادر درمان استان تقدیر بعمل آوریم..زیرا راه انداختن موج انتقادات در این شرایط سخت از کادر درمان و فرماندهیش جز بی اعتمادی مردم نسبت آنها و بی انگیزه کردن پزشکان  و گرفتن تمرکز از آنها هیچ فایده ای ندارد. زیرا انتقادات به کادر درمان استان موجب ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به آنها می گردد، در نتیجه مردم استان نسبت به پیام ها و دستورالعمل های صادره از سوی این پزشکان استان بی تفاوت می شوند و آنها را نادیده می گیرند، همین امر موجب افزایش مبتلایان به کرونا در استان و به تبع افزایش فشارها بر روی دوش کادر درمان می گردد. علاوه بر این موارد لازم است استاندار در این شرایط سخت و حساس از مدیران ارشد خود حمایت های لازم و مورد نظر را بعمل آورد، سکوت استانداری و تنها گذاشتن مدیران بخش درمان استان در این شرایط به معنای باز گذاشتن راه شلیک به سوی آنها است. 
 
برچسب ها: شلیک به فرمانده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار