رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا نیازمند مشارکت و همراهی مردم با ستاد کرونا و رعایت موازین و اصول درست بهداشتی است.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 10 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، به نقل از ایرنا، .دکتر رضا منصوری افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین از مجموع یک هزار و ۵۰۰ نمونه گیری انجام شده، نمونه ۴۱۱ تن مثبت بوده که از مجموع مبتلایان ۱۹ نفر فوت کرده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲ تن در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و حضور تیم های مراقبتی بهداشت و درمان به صورت محله محور با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت نیز تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن از آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار شده اند که در این خصوص ۱۶ بیمار شناسایی شده اند.

منصوری اضافه کرد: هر نوع تجمع و دورهمی خطرناک است و برگزاری تجمع باعث انتقال ویروس کرونا می شود از این رو مردم از برگزاری دورهمی و گروهمایی ها و تجمع های فامیلی خودداری کنند.

او اظهار داشت: هم اکنون میزان مبتلایان سیر نزولی دارد اما این وضعیت شکننده است و در صورتی که اهمال کاری شود باز شاهد موج دیگری از افزایش مبتلایان و شمار فوتی ها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه فعلا درمان ثابت شده ای برای بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد مردم باید راه های مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند که رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک در بیرون از منزل و در اماکن عمومی و پرهیز از ترددهای غیرضرور و پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی و تجمع است.

وی گفت: کادر درمان در قصرشیرین پای کار هستند و تیم های نظارتی و مراقبتی نیز در طرح شهید سلیمانی فعال هستند و از مردم نیز می خواهیم همچنان مشارکت فعالانه با تیم های نظارتی و ستاد کرونا را داشته باشند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار