قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: اولین دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک اکسیژن مایع با ظرفیت نگهداری بیست هزار لیتر اکسیژن مایع وارد استان شده، در مرکز آموزشی درمانی فارابی مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 12 December 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:این اولین مخزن اکسیژن مایع در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی دولتی و غیر دولتی استان است.

وی افزود:این دستگاه که از جداره‌های فولادی خاص و یک لایه میانی عایق جهت جلوگیری از تبادل حرارتی و یک سیستم کندانسینگ جهت تبدیل اکسیژن مایع به گاز تشکیل شده است، اکسیژن مایع را در نقطه جوش خود؛ یعنی حدود ۱۸۲- نگهداری کرده و پس از خروج از مخزن با تبادل حرارتی و استفاده از سیستم کندانسینگ، با فشار و فلو کنترل شده و البته با خلوص نزدیک به صدرصد به شبکه مصرف انتقال می‌دهد.

محمدی با اشاره به خصوصیات بارز این سیستمها؛ تصریح کرد:خلوص بالا در مقایسه با سایر روش‌های تولید اکسیژن؛ یعنی PSA در دستگاه‌های اکسیژن ساز مایع و سیلندر‌های شارژ شده در جایگاه‌های مخصوص و همچنین هزینه تمام شده اکسیژن تولیدی پایین‌تر در مقایسه با تامین و شارژ سیلندر اکسیژن می‌باشد.
حجم اکسیژن گازی تولیدی این سیستم در شرایط شارژ کامل، معادل حدود سه هزار و پانصد عدد سیلندر اکسیژن چهل لیتری است که از جنبه مالی هم برای بیمارستان بسیار پر منفعت می‌باشد.

همچنین ابراز کرد:این مخازن نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در شرایط عادی بخصوص برای بخش‌های ویژه بسیار مهم و کاربردی خواهند بود.
جهت تامین این سیستم که بصورت دمو وارد بیمارستان گردیده، نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان از محل منابع دانشگاه هزینه گردیده است.

محمدی از همکاری رییس و کادر مهندسی پزشکی و سایر کارکنان مرکز آموزشی درمانی فارابی که نمونه بارز مدیریت در شرایط بحران هستند، تشکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار