استاندار اردبیل گفت: ۳۰۰ نفر از جوانان جویای کار این استان در کارخانه تولیدی کامیون‌سازی حدید مبتکران مشگین‌شهر مشغول کار می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 12 December 2020

 اکبر بهنامجو روز شنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام گرفته و مشکلات این شرکت افزود: دولت بر اساس تعهد خود زیرساخت‌های لازمه سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: برای تامین نیروی انسانی ماهر این کارخانه، آموزش‌های لازم با مهیا کردن بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز انجام می‌شود.

او افزود: طبق تعهد سرمایه‌گذار این نیروها که به مدت یک سال آموزش می‌بینند حین آموزش از سال آینده جذب شرکت حدید مبتکران خواهند شد.

بهنامجو با بیان اینکه سال گذشته در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان خط تولید این کارخانه با ۴۰ درصد قطعات تولیدی داخلی فعال شد، اظهارداشت: با پشتکار و اعتقاد راسخ مدیرعامل این شرکت راه‌اندازی دومین خط تولید گرم کشور و تولید قطعات فورد و دومین پرس ۴۰۰۰ تنی کشور، ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز کامیون سازی مشگین‌شهر به صورت تولید داخل انجام می‌گیرد و کشورمان نه تنها از واردات بسیاری از قطعات مورد استفاده این واحد تولیدی بی‌نیاز شده و وارد فاز صادراتی نیز خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به تولید و عرضه ۱۰ دستگاه کامیون تا سه هفته آینده در این کارخانه تصریح کرد: چرخه تولید این کامیون‌ها با اخذ مجوزها و استاندارد بین‌المللی و پلاک خودرو به طور منظم و طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد داشت.

اللهویردی، مدیرعامل و سرمایه‌گذار این کارخانه بزرگ تولیدی استان نیز در این نشست از حمایت‌ها و تلاش‌های استاندار اردبیل و مدیران استانی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی را به عنوان مهم‌ترین سرمایه خود می‌داند، اضافه کرد: ماشین‌آلات پیشرفته را با سرمایه انسانی می‌توان تولید کرد ولی عکس موضوع امکان‌پذیر نیست.

او گفت: حتی یک روز بیکاری جوانان استان آسیب جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار