سامسونگ قصد توقف تولید سری گوشی های هوشمند نوت خود را دارد و به احتمال بسیار زیاد، از سال آینده شاهد سری نوت جدیدی نباشیم.
کد خبر: ۹۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 12 December 2020
توقف تولید سری نوت بهترین تصمیم سامسونگ در چند سال اخیر است

به گزارش تابناک سمنان نخستین بار در اوایل ماه نوامبر، رسانه‌ای کره‌ای خبر از توقف تولید سری نوت سامسونگ از سال آینده داد و چندی پیش نیز، رویترز با انتشار گزارشی و به نقل از منابع مطلع و معتبر خود، این موضوع را تائید کرد. با اینکه غول تکنولوژی کره هنوز هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است ولی به نظر می‌رسد که سری Galaxy Note به پایان راه خود نزدیک می‌شود.

این موضوع به چه معناست؟ و چرا سامسونگ قصد دارد تولید سری فوق پول‌ساز خود را متوقف سازد که میلیون‌ها نفر عاشق آن هستند؟

نوت دیگر به یک محصول مستقل شباهت نداشت

سری گلکسی نوت نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی و روانه بازار شد و در آن دوره که به عصر تاریک تکنولوژی شهرت دارد، محصولی واقعاً نوآورانه به حساب می‌آمد. البته نوآوری این گوشی هوشمند تنها به دوربین باکیفیت آن محدود نمی‌شُد و زمانی که برای نخستین بار این گوشی را دست می‌گرفتید نیز حس و حال خوبی به شما دست می‌داد و متوجه ویژگی‌های خلاقانه آن می‌شدید. در روزهایی که آیفونِ اپل با نمایشگر ۳٫۵ اینچی خود در بازار یکه‌تازی می‌کرد، سری نوت سامسونگ با ارائه صفحه نمایشی ۵٫۳ اینچی همه معادلات را تغییر داد.

تقریباً همه علاقه‌مندان دنیای گوشی های هوشمند از این موضوع شگفت‌زده شدند و اگرچه به عقیده خیلی‌ها، افرادی که از دستان بزرگی برخوردار بودند هیچ مشکلی با اندازه نسبتاً بزرگ (در آن زمان) این گوشی نداشتند ولی این شرایط برای همگان وجود نداشت. سری نوت محصولی غیرمعمول بود که برخلاف عرف بازار از اندازه و صفحه نمایشی بزرگ برخوردار بود و تاریخ ثابت کرد که نقدهای منفی آن زمان نسبت به بزرگی بیش از استاندارد این گوشی چقدر اشتباه بوده است. دیری نپایید که بیشتر مصرف‌کنندگان به استفاده و خرید گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ علاقه‌مند شدند که در نتیجه این امر، عمده محصولات حال حاضر بازار را نیز گوشی هایی بزرگ و حتی از برخی جهات سنگین تشکیل می‌دهند.

سامسونگ گلکسی نوت

اینک وقت آن است که به زمان حال برگردیم؛ برای فهمیدن تفاوت‌های بین دو گوشی گلکسی S20 الترا و گلکسی نوت ۲۰ الترا باید دانش و اطلاعاتی کافی داشته باشید. به غیر از قلم استایلس S Pen، این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و در واقع هیچ ویژگی بارزی نمی‌تواند آن‌ها را از یکدیگر متمایز سازد. نوت فقط به پشتیبانی از قلم S Pen مجهز شده و اگرچه از نظر طراحی کمی با مدل‌های دیگر سری گلکسی سامسونگ تفاوت دارد، ولی باز هم روح سری گلکسی را در خود دارد و عرضه آن به عنوان یک محصول جداگانه معنی خاصی ندارد.

اما درباره قلم S Pen چطور؟

در عین حال، S Pen همچنان ویژگی‌ای است که خیلی از کاربران آن را تحسین می‌کنند. هنرمندان، معماران، مهندسان و حتی کاربران عادی نیز به واسطه کنترل دقیق و ویژگی‌های کاربردی S Pen از این قلم استایلس استفاده می‌کنند.

خُب، سامسونگ از این موضوع آگاه است و به همین دلیل تنها تولید سری نوت خود را متوقف می‌کند و همچنان از قلم استایلس خود پشتیبانی می‌کند.

شایعات منتشر شده حاکی از آن هستند که گلکسی S21 الترا نخستین گوشی غیر نوتی سامسونگ خواهد بود که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند؛ هرچند قرار نیست در طراحی این گوشی جای مشخصی برای جایگیری این قلم استایلس لحاظ شود چراکه این تصمیم منجر به اشغال فضای اضافه و به طبع، بزرگتر شدن این گوشی نسبت به مدل‌های مشابه آن می‌شود. به بیان دیگر، گلکسی S21 الترا تنها از S Pen پشتیبانی می‌کند و قرار نیست شاهد قرار گرفتن این قلم در جعبه این محصول باشیم و علاقه‌مندان برای استفاده از آن، باید به صورت جداگانه نسبت به تهیه آن اقدام کنند. اگر محل مشخصی برای قرار دادن قلم S Pen در گوشی گلکسی S21 الترا وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد نگهداری از این قلم استایلس کاری سخت خواهد بود و هر لحظه امکان دارد که آن را گُم کنید یا از دست شما بی‌افتد. خوشبختانه سامسونگ برای این موضوع نیز راه‌حلی دارد. کیف‌ها یا قاب‌های محافظ پرچمدار جدید سامسونگ، ضمن محافظت از این گوشی ها، محلی برای نگه داشتن S Pen نیز دارند بنابراین نباید در این رابطه نگران باشید.

S Pen با نمایشگرهای بزرگتر عملکرد بهتری دارد

سامسونگ گلکسی Z فولد 2

اگرچه بسیاری از مشتریان سامسونگ از قلم S Pen رضایت دارند و عاشق آن هستند، ولی ما مطمئن هستیم که آن‌ها نخستین کسانی خواهند بود که می‌گویند، بزرگترین محدودیت در کار با قلم S Pen اندازه بوم (صفحه نمایش دستگاه) است. نوشتن، یادداشت کردن و نقاشی کردن از جمله فعالیت‌هایی است که به صفحه نمایش‌های بزرگتری نسبت به انجام کارهای معمول نیاز دارند.

سامسونگ قطعاً این موضوع را می‌داند. به همین دلیل هم هست که این شرکت در پشت صحنه روی بهینه‌سازی بزرگترین صفحه نمایش موجود در گوشی های هوشمند خود برای کار با قلم S Pen تلاش زیادی کرده است. بله، نسخه آینده‌نگرانه گلکسی Z فولد ۲۰۲۱ از شیشه‌ای بزرگتر و با دوام‌تر بهره خواهد برد که به آن امکان می‌دهد به خوبی از قلم S Pen پشتیبانی کند. البته هنوز مشخص نیست که گوشی تاشوی جدید سامسونگ همراه با S Pen عرضه خواهد شد یا خیر، ولی تقریباً مطمئن هستیم که این گوشی از این قلم استایلس پشتیبانی خواهد کرد.

آیا سامسونگ باید سری نوت را حفظ می‌کرد؟

خود را جای سامسونگ بگذارید: از یک طرف، شما در سری Fold خود از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کنید که به کاربران این امکان را می‌دهد که تجربه بهتری با قلم S Pen داشته باشد و از طرفی دیگر، محصولی بسیار موفق دارید که حتی پس از رسوایی انفجار برخی باتری‌های گلکسی نوت ۷ توانسته‌اید آن را احیا کنید و سود خوبی از آن به جیب بزنید؟ شما کدام کار را انجام می‌دهید؟ آیا فقط برای کسب سود از یک برند تجاری به فرم قدیمی خود پایبند خواهید ماند؟ یا اینکه آینده را در آغوش می‌کشید و به سمت چیزی می‌روید که سال‌ها برای بهتر شدن آن کار کرده‌اید؟

به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است راه دوم را در پیش بگیرد و آینده را انتخاب کند؛ به نظر ما این تصمیم قابل تحسین، شجاعانه‌ترین کاری‌ست که سامسونگ طی سال‌های اخیر انجام داده است. ایده نوت تکامل یافته، وقت آن است که سری فولد نیز به موفقیت برسد.

شما چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید تصمیم توقف تولید سری نوت اقدام مناسبی‌ست و یا ترجیح می‌دهید سامسونگ همچنان به تولید و عرضه سری گلکسی نوت اقدام کند؟ لطفاً نظر و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار