شهردار تبریز؛
شهردار تبریزبا درخواست از دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: اگر نتوانیم 75درصد ترددهای درون شهری را از طریق حمل و نقل عمومی برقرار کنیم، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 15 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،ایرج شهین باهر دیشب در میزگرد بررسی چالش ها و راهکارهای حمل و نقل عمومی در کلان شهرها که از شبکه خبر پخش شد، گفت: دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اولین و مهم ترین اولویت خود را پروژه قطار شهری قرار داده و در همین راستا در سه سال اخیر، شهرداری تبریز 22هزارمیلیاردریال به این پروژه تزریق کرده است.

او اضافه کرد: با تزریق این اعتبار، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و در حال حاضر تمام تمرکز ما تکمیل ایستگاه ها است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه طبق استاندارد، باید ناوگان اتوبوسرانی تبریز دارای دست کم 1هزار و 200دستگاه اتوبوس باشد، افزود: در وضعیت فعلی ما 640دستگاه اتوبوس داریم که عمدتا عمر آن ها هم بالای 12سال بوده و نیازمند نوسازی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه سهم دولت در تامین ناوگان اتوبوسرانی 82.5درصد است، گفت: متاسفانه دولت در سال های اخیر سهم خود را که قانون مکلف کرده، به بیش تر کلانشهرها از جمله تبریز پرداخت نکرده است.

او همچنین یادآور شد: از طرفی دیگر امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تولید اتوبوس در داخل کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

او با درخواست از دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: اگر نتوانیم 75درصد ترددهای درون شهری را از طریق حمل و نقل عمومی برقرار کنیم، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: همچنین تامین بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری ها بر عهده دولت است که از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی و یارانه بلیط باید این سهم خود را ادا کند که متاسفانه در این حوزه هم شاهد اقدامات مثبتی نیستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :