رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: ۲ باب منزل مسکونی به علت استفاده از کرسی برقی غیر استاندارد طعمه حریق شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 24 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سهیل فضل‌وزیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن سرما بسیاری از شهروندان به دلیل گرم شدن محیط اقدام به برپایی کرسی می‌کنند.

وی افزود: عدم رعایت اصول ایمنی و غیر استاندارد بودن المنت‌های برقی یا روشن گذاشتن این المنت‌ها در زمان عدم استفاده در طول فصل زمستان ممکن است منزل مسکونی را دچار حریق کند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج یادآور شد: ۲ باب منزل مسکونی در خیابان اردلان و عباس آباد بعلت استفاده از کرسی غیر استاندادرد طعمه حریق شد.

وی در خصوص علت آتش سوزی گفت: ساکنان این منزل مسکونی کرسی متصل به برق را رها کرده و منزل را ترک کرده بودند که همین امر موجب گرم شدن المنت آن و داغ شدن بیش از حد لامپ و آتش سوزی شده بود.

فضل‌وزیری با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی در برنداشت، اما از لحاظ مالی خسارات فراوانی بر جای گذاشت از شهروندان خواست قبل از برپایی کرسی‌های برقی از ایمنی لوازم گرمایشی آن اطمینان کسب کرده و در زمان خروج از منزل نیز المنت برقی را حتما از برق خارج کنند تا از آتش سوزی جلوگیری شود.



ورود یک قلاده روباه به داخل حیاط منزل مسکونی
وی همچنین به ورود یک قلاده روباه زخمی به داخل حیاط منزل مسکونی در خیابان گل‌های ویلاشهر بهاران گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل نسبت به زنده گیری این حیوان اقدام کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: با توجه به اینکه این قلاده روباه زخمی شده بود جهت درمان به یکی از انجمن‌های حمایت از حیوانات تحویل داده شد تا پس از درمان در مکان مناسب رها سازی شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به سرد شدن هوا و گرسنه بودن حیوانات ممکن است برای تهیه غذا وارد مناطق مسکونی شوند بنابراین شهروندان به محض مشاهده این حیوانات سریعاً با سامانه ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار