در بخش تامین آب روستایی ۸۹ طرح و در بخش آب شهری ۶۰ طرح در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 25 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرعامل شرکت آبفای  آذربایجان غربی بااشاره به اعتبارات عمرانی بخش اب ابفای استان بیان کرد: در بخش آب روستایی ۸۹ پروژه در قالب ۷۵۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان و در بخش آب شهری با ۶۰ پروژه و با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان مبادله توافق نامه انجام شده است.

رضوی گفت : مبادله توافق نامه بخش فاضلاب استان برای ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است که یکی از این پروژه ها افتتاح مدول ۳ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه است که پیشرفت بالای ۸۵درصدی دارد.

وی ادامه داد:  فاز اول این مدول در هفته چهارم اسفند سال جاری و فاز دوم در خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ابفای استان با بیان اینکه مدول ۱ و ۲ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مدار قرا دارد ،اظهار کرد:  با افتتاح مدول ۳با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق ۱۱ کیلومتر خط انتقال در دست احداث، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب استاندارد وارد پیکره دریاچه ارومیه می شود.

وی با اشاره به اجرای پویش الف-ب- ایران در استان یادآور شد: افتتاح تصفیه خانه آب شرب مهاباد، تصفیه خانه اب شرب سلماس، مدول ۳ تصفیه خانه فاضلاب خوی، آبرسانی به ۲۷ روستای استان با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان در استان در قالب اجرای این پویش در استان تاکنون به بهره برداری رسیده است.

رضوی ادامه داد: در بهمن ماه سال جاری نیز آبرسانی به ۲۷ روستای دیگر استان در قالب پویش الف_ب_ ایران با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام می شود که جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۴۰ نفر از روستاییان را پوشش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار