مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، از احداث مخازن برای ذخیره فرآورده‌های مکشوفه در پنج مرز استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 27 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فریدون یاسمی»با اشاره به برگزاری ششمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان در شرکت نفت افزود: موارد مهمی در این جلسه مطرح و به تصویب اعضا رسید که نصب دیب دیجیتالی در مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار از موارد مهم و مصوب شده آن بود.

وی در خصوص حضور نیروهای پخش منطقه کرمانشاه در نقطه صفر مرزی تصریح کرد: هنگ مرزی و دستگاه‌های امنیتی مسوول حمایت و تامین امنیت نیروهای مستقر در مرز شدند.

وی گفت: اقدامات زیادی در حوزه پیشگیری از انحراف خارج از شبکه و قاچاق فرآورده های نفتی در استان انجام شده است که می‌توان به پایش ماهانه مصرف و ساماندهی، کنترل و ادامه روند استاندارد سازی سهمیه، بازدیدهای میدانی از مجاری عرضه سوخت، برگزاری کارگاه آموزشی و گشت مشترک اشاره کرد.

یاسمی اظهار داشت: اجرا و راه اندازی طرح توزیع الکترونیک فرآورده در استان، از جمله اقدامات موثر در توزیع نفت سفید، نفت گاز و گاز مایع به مصرف کننده واقعی و پیشگیری از قاچاق و انحراف خارج از شبکه در آن بوده، که تجزیه و تحلیل های عملیاتی اخیر حاکی از کاهش چشمگیر میزان قاچاق انواع فرآورده های نفتی در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه است.

ششمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی با هدف ارتقای سطح هماهنگی و تعاملات بین دستگاه های استانی و تسهیل و تسریع در پیاده سازی و اجرای سیاست های مبارزه با قاچاق سوخت با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه های عضو با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس پخش منطقه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ ۱۵۷ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی ان جی است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان با داشتن ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی یکی از استان های فعال در حوزه تجارت کشور بخصوص با همسایه غربی یعنی عراق است که تقویت این مرزها می تواند به توسعه پایدار این استان ۲ میلیون نفری کمک فراوانی کند.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در شهرستان قصرشیرین ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است.

همچنین در پنج شهرستان پاوه، ثلاث و باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین پنج بازارچه مرزی وجود دارد که در ایجاد اشتغال و درآمدزایی مرزنشینان از محل صادرات و واردات قانونی کالا نقش بسزایی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار