فیلم «شیفت شب» به کارگردانی «اشکان حاتمی» از هنرمندان کرمانشاهی و به تهیه‌کنندگی دانشگاه علوم‌ پزشکی و سازمان نظام پرستاری کرمانشاه در جشنواره فیلم علمی بین‌المللی هند برنده بهترین فیلم جشنواره در بخش بین‌المللی شد.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،در این جشنواره که روزهای ۲۲ تا ۲۴ دسامبر امسال (دوم تا پنجم دی ماه) در کشور هند برگزار شد، ۶۳۶ فیلم از ۶۰ کشور از جمله از هند در آن شرکت کردند و براساس اعلام دبیرخانه جشنواره این تعداد اثر رکورد سال‌های قبل را شکست.

امسال از بین این تعداد فیلم ۲۱۰ فیلم از ۳۱ کشور برای رقابت در بخش‌های مختلف نامزد شدند که در مجموع ۲۰ جایزه در بخش ملی و بین‌المللی اعطا شد.

در بخش بین المللی ۲ فیلم «ناجی حشرات از آلمان» و «شیفت شب» از ایران برنده بهترین فیلم جشنواره در ۲ بخش مجزا شدند.

جشنواره فیلم علمی بین المللی هند رویداد شاخص جشنواره علمی بین المللی هند است که علم را از نگاه فیلم ستایش کند.

اشکان حاتمی کارگردان فیلم شیفت شب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: این جشنواره ۲ بخش علم و کووید ۱۹ داشت که فیلم شیفت بهترین فیلم خارجی ششمین جشنواره علمی هند در بخش کووید ۱۹ شد.

وی در ادامه به معرفی فیلم شیفت شب پرداخت و افزود: شیفت شب داستان مادر پرستاری است که در شرایط سخت کرونا دختر خود را تنها می‌گذارد و به وظیفه کاری و انسانی خود که مبارزه با ویروس کرونا است می‌پردازد که در نهایت خود مبتلا شده و به شهادت می‌رسد.

حاتمی اضافه کرد: این فیلم با همکاری کانون موسیقی کرمانشاه و شرکت فیلمسازی «مدیا تصویر زاگرس» تهیه شد و غیر از جشنواره هند، توانست در نهمین جشنواره فیلم کوتاه hak-iş ترکیه که سوم دسامبر(۱۳ آذر) در آنکارا برگزار شد از میان چهار هزار و ۲۱۷ فیلم و ۱۲۰ کشور جهان جایزه بهترین فیلم خارجی را به خود اختصاص بدهد.

وی در ادامه همچنین در مورد دست اندرکاران این فیلم نیز گفت: شعر و کلام این اثر از «مهدی محمدی» نویسنده خوش ذوق کرمانشاهی و با آهنگسازی و آواز «علیرضا حاتمی» و تنظیم «وحید نظری کرمانشاهی» تبدیل به اثری ماندگار برای مدافعان سلامت شد.

حاتمی افزود: «شیما کاظمی»، «آندیا کیانی» و «ادیبه رحمانی» در این نماهنگ با تصویر «وحید نادری» و گریم «موسی تابش» نقش‌آفرینی کردند.

لازم به ذکر است که فیلم کوتاه شیفت شب همچنین در جشنواره استانی مقاومت از بین ۶۷ اثر، در بخش نماهنگ مقام اول استان را به دست آورد.

همچنین این اثر به عنوان نماینده استان کرمانشاه به شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بخش فیلمسازان بسیجی راه یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار