فرماندارگچساران گفت: کلاس درس در روستاهایی که فاقد زیرساخت اینترنت و جز روستاهای پاک در زمینه کرونا است ، به صورت حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 04 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نشست ستاد مقابله به کرونا به ریاست فرماندار و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان زرد است اما بایستی به دورهمی و تجمع های خانوادگی توجه کرد چرا که بیشترین مبتلایان مربوط به تجمع خانوادگی است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد یک روند کاهشی در شهرستان بودیم اما در اوایل این هفته تعداد مبتلایان و بستری روند افزایشی به خود گرفته است که این یک زنگ خطر برای شهرستان است.

فرماندار گچساران در این نشست بر نظارت و بازرسی بیشتر بر صنوف، انجام تست‌ها، رصد خانواده‌ها، بیماریابی، کنترل و پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: براساس آمار میانگین در دی ماه امروز 15نفر است اما در آذرماه نسبت به مدت مشابه ۳۷نفر بوده است که این آمار نشان دهنده روند کاهشی است.

خوانپایه از پیک جدید کرونا در بهمن ماه خبر داد و افزود: بایستی از همین اکنون پیشگیری های لازم انجام گیرد تا شاهد شمار افزایش مبتلایان به این ویروس نباشیم.

وی در ادامه به بازگشایی و فعالیت مشاغلی که در رسته گروه شغلی چهار قرار دارند اشاره و عنوان کرد: برای فعالیت گروه رسته چهار تصمیم با ستاد ملی کرونا است.

فرماندار گچساران در ادامه به بازگشایی مدارس در روستاهای پاک این شهرستان اشاره و ابراز کر: شیوع ویروس کرونا به حوزه آموزش آسیب جدی وارد کرد.

خوانپایه ادامه داد: براساس آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر در روستاهای بزرگ شناسایی شدند اما در روستاهایی که فاقد زیر ساخت مانند اینترنت و گوشی‌ها هوشمند و جز روستاهای پاک هستند نباید دانش آموزان در زمینه آموزش آسیب ببیند و مجوز داده شود که کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در چند روز اخیر وضعیت شهرستان هم به جهت مبتلایان، بستری و مراجعه کنندگان افزایش پیدا کرده است.

فرماندار گچساران ادامه داد: یکی از عواملی که موجب انتقال ویروس کرونا می‌شود همین رفت و آمد و تردد شبانه و دورهمی خانوادگی است، گفت: در این باره بایستی چاره‌ ای اندیشیده شود.

خوانپایه در ادامه خواستار انجام تست رپیدنت در مراکز صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی، سد چم شیر و مرکز لرزه نگاری شد، و افزود: این صنایع به دلیل داشتن کارگران غیربومی نیاز است که به صورت مستمر این کارگران رصد شوند.

وی بر سختگیری در بازار در زمینه رعایت پروتکل بهداشتی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار