بعد از مهلت قانونی که برای انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی دارندگان سهام عدالت تعیین شد، در استان کرمانشاه حدود ۴۷ درصد مشمولین یعنی نزدیک به ۶۷۸ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند و اکنون قرار است با سرمایه این افراد شرکت "سرمایه‌گذاری سهام عدالت" در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 06 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،برای تشکیل این شرکت و انتخاب هیات مدیره آن، تمام کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، سهام‌دار محسوب می‌شوند و باید در مجمع انتخابات هیات مدیره شرکت داشته باشند، اما ابتدا باید احراز هویت خود را از طریق سامانه سجام انجام دهند تا بتوانند در این انتخابات شرکت کنند و در مدیریت سرمایه خود سهیم شوند.

برای تعیین تکلیف این موضوع، جلسه‌ای در استانداری کرمانشاه با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد تا درباره بزرگترین شرکت مالی استان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه تعداد کسانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت در استان انتخاب کردند را نزدیک به 678 هزار نفر اعلام کرد که حدود 47 درصد کل مشمولین سهام عدالت استان( یک میلیون و 441 هزار نفر) هستند.

امیر حمزه حیدریان ادامه داد: قرار است مدیریت سهام عدالت این گروه توسط شرکت استانی سرمایه‌گذاری سهام عدالت انجام شود که سرمایه اسمی این شرکت رقمی نزدیک به 8567 میلیارد تومان و ارزش روز آن 10 هزار و 282 هزار میلیارد تومان است.

وی تصمیم‌گیری و مشارکت سهام‌داران را برای انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ضروری دانست و عنوان کرد: اولین گام برای این کار احراز هویت سهام داران از طریق سامانه سجام است که متاسفانه تاکنون فقط نزدیک به 25 درصد از این 678 هزار نفر احراز هویت خود را انجام دادند و از این نظر جایگاه 22 یا 23 کشور را داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهلت احراز هویت افراد تا پایان ماه جاری است، زیرا در اوایل بهمن ماه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در این مدت برای جلب مشارکت مردم تلاش کنیم.

حیدریان بخش عمده‌ افرادی که کار احراز هویت را انجام نداده اند کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و کارگران دانست و از دستگاه‌های مرتبط با این اقشار خواست برای اطلاع رسانی به آنها پای کار بیایند.

وی از تسهیلاتی هم که به منظور احراز هویت آسان‌تر سهام داران فراهم شده یاد کرد و ادامه داد: در گذشته احراز هویت هزینه داشت، اما اکنون این کار به صورت رایگان توسط اکثر کارگزاری‌ها انجام می‌شود. به علاوه افرادی که گوشی هوشمند دارند هم می‌توانند از طریق همین گوشی‌ها اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه موضوع دیگری که در زمینه تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با آن مواجه هستیم را تعداد پایین افرادی دانست که برای هیات مدیره این شرکت ثبت نام کرده اند و گفت: در کرمانشاه فقط 22 نفر ثبت نامی داشتیم و از این نظر استان 21 کشور هستیم.

حیدریان از همه کسانی که شرایط عمومی و اختصاصی را دارند درخواست کرد از طریق سامانه "ستان" برای هیات مدیره این شرکت نامزد شوند تا صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد و افزود: شرایط اولیه بسیار ساده است، برای مثال داشتن مدرک کارشناسی، کارمند دولت نبودن و داشتن تجربه کافی از جمله این شرایط محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه استاندار کرمانشاه هم با اشاره به سرمایه حدود یازده هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه، گفت: این سرمایه می‌تواند پرچمدار یک خط توسعه برای کرمانشاه باشد.

هوشنگ بازوند اظهار کرد: نزدیک به 700 هزار نفر در استان کرمانشاه روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند و سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری استانی هستند.

وی از سرمایه نزدیک به یازده هزار میلیارد تومانی این شرکت بر اساس نرخ روز یاد کرد که فرصتی مهم برای کرمانشاه است و ادامه داد: اگر دست اندرکاران به خوبی این فرصت را مدیریت نکنند به تهدید جدی تبدیل خواهد شد که مشابه آن را در تشکیل برخی تعاونی‌های مسکن در کشور و یا همین پرونده گلیم و گبه که هنوز مشکل چهار، پنج درصد از مالباختگان آن حل نشده، شاهد بودیم.

استاندار کرمانشاه معتقد است، اگر این شرکت و سرمایه‌ای که دارد به خوبی مدیریت شود می‌تواند پرچمدار یک خط توسعه برای کرمانشاه باشد.

بازوند لازمه مدیریت صحیح این شرکت را در وهله اول مشارکت خود مردم و سهام‌داران دانست و با بیان اینکه هر طرحی که مردم در آن مشارکت ندارند با آسیب‌های بیشتری مواجه است، افزود: اینکه از نظر احراز هویت سهام‌داران این شرکت، جایگاه حدود 22 کشور را داریم مناسب کرمانشاه نیست و اگر با همین طریق برویم به اهدافی که مد نظر داریم نخواهیم رسید.

وی جلب مشارکت حداکثری مردم و الزام آنها به احراز هویت برای مشارکت در انتخابات شرکت سرمایه‌گذاری استانی را نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مختلف اعلام کرد که به تنهایی از عهده اداره کل اقتصاد و دارایی بر نخواهد آمد و یادآور شد: یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی که می‌توانیم برای جلب مشارکت مردم از آن استفاده کنیم، دهیاران هستند که توقع داریم فرمانداران در این زمینه حساسیت لازم را به خرج دهند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: فرمانداران باید بدانند نزدیک به 60 درصد از مشمولین سهام عدالت در شهرستان و روستاهای آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند و باید مشارکت آنها را هرطور شده فراهم کنند.

بازوند همچنین همکاری برخی دستگاه‌ها مانند امور عشایری، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و ... را نیز برای اطلاع رسانی به جامعه هدفی که تحت پوشش دارند ضروری دانست و تاکید کرد: لازم است صدا و سیما نیز در زمینه آگاهی دادن به مردم پای کار بیاید.

وی عنوان کرد: اداره کل امور اقتصاد و دارایی نیز باید به صورت ویژه پیگیر موضوع باشد و روزانه گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار