نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیله‌وران و تجار نقش مهمی در حرکت چرخ اقتصادی کشور و کارخانه‌های تولیدی دارند از این رو مسوولان باید حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 06 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،شهریار حیدری در نشست با تجار و پیله وران سرپل ذهاب در محل فرمانداری این شهرستان افزود: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بازگشت ارز به کشور از محل صادرات است که به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع اتاق بازرگانی کشور و همچنین بخشی از ادارات مشکلاتی برای بازرگانان و تجار بازارچه های مرزی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: مبادلات از طریق پیله وری سال هاست که با ریال انجام شده اما باتوجه به بخشنامه بانک مرکزی و لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات مشکلاتی برای پیله وران به وجود آمده که این مشکل امروز در این جلسه بررسی شد و قرار شد که جلسه ای هم در استان برای رفع این مشکل برگزار شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت: ما در تلاش هستیم که فرصتی برای پیله وران حاصل شود تا بتوانند از طریق مواد قانونی و ارایه مدارک لازم در محاکم قضایی ثابت کنند که بازرگانی از طریق ریالی بوده و بازگشت ارزی برای آن ها حاصل نشده است.

حیدری افزود: از مسوولان استانی مرتبط انتظار داریم که در این راه همراه پیله وران بوده و اجازه دهند که پیله وران همچون سابق فعالیت های اقتصادی خود را دنبال کنند و مشکلی که ایجاد شده باعث کندی حرکت تجارت نشود.

او اضافه کرد: هم اکنون پرونده هایی برای پیله وران در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و هر روز گرفتار این موضوع هستند درحالی که هیچ گونه تخلف تعمدی انجام نداده اند.

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: تجار و پیله‌وران و بازرگانان شهرستان در وضعیت اقتصادی و معیشتی سخت کشور به عنوان سربازان جبهه اقتصادی شناخته شده و در حال فعالیت های تجاری هستند.

نورالدین فرزادی پور افزود: تسهیل امور تجاری وظیفه تک تک دستگاه های اجرایی است از این رو باتوجه به وجود موانع و مشکلاتی بر سر راه فعالیت های تجاری تجار و بازرگانان لازم شد جلسه‌ای برای رفع آن ها تشکیل شود.

وی اظهار داشت: تصمیماتی برای رفع معضلی که مانع تجارت و بازرگانی است با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط برای هم افزایی لازم و رفع مشکلات تجار انجام گیرد.

او با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده گفت: زحماتی برای بازسازی مناطق زلزله زده با محوریت استاندار کرمانشاه انجام شده که ما خواستار استمرار این اقدامات هستیم که نظرات دوستان را در این جلسه احصا کردیم.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ما در تلاش هستیم که اعتباری را برای انجام این خدمات جذب کنیم و مواردی که مربوط به بحث اداری این برنامه ها هست را دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت اهالی به روستاهای مرزی کارگروه ویژه ای دراستان تشکیل شده و این حق مرزنشینان با نگاه ویژه استاندار به آنها اعطا شد که در مناطق مرزی به زندگی خود ادامه دهند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار هزار تن جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار