فرماندار قصرشیرین گفت: منطقه آزاد قصرشیرین در کرمانشاه برای اجرا منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
کد خبر: ۹۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱ 06 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم،مرادعلی تاتار ، با اشاره به آخرین وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین اظهار داشت: منطقه ویژه قصرشیرین در مساحت 1325 هکتار مصوب شده و آماده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و تعدادی نیز واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که برای تصویب منطقه آزاد لازم بوده در شهرستان انجام و مقدمات فراهم شده است عنوان کرد: از قصرشیرین به سمت خسروی 7325 هکتار برای منطقه آزاد قصرشیرین آماده شده است و این مسیر به دولت مرکزی و اقلیم کردستان وصل می‌شود.

تاتار گفت: طرح منطقه آزاد قصرشیرین در دولت و مجلس تصویب شده و به دلیل ایرادات شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و اکنون منتظر اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

وی افزود: روزانه بیش از 1000 کارگر و 2000 خودرو در مرزهای قصرشیرین مشغول به کار هستند و منطقه آزاد نیز تأثیر بسزایی در اشتغال دارد و تمام مردم می‌توانند به صورت خرد در منطقه آزاد فعالیت کنند.

تاتار بیان کرد: مرز خسروی در قصرشیرین پیشینه 100 ساله دارد اما مرز پرویزخان در در ابتدا بازارچه بود و تجار و صادرکنندگان می‌توانستند از کارت پیله‌وری استفاده کنند.

وی افزود: در مرز رسمی فعالیت‌ها از طریق گمرک و با کارت بازرگانی انجام می‌شود قصرشیرین اکنون بازارچه ندارد و مرز پرویزخان نیز به مرز رسمی تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار