پرویز توسلی زاده خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تمامی تلاش محاکم قضایی استان برای ایجاد صلح و سازش است، همچنین ابلاغ ها و دادرسی ها را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۹۳۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 07 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پرویز توسلی زاده در نشست قضات و کارکنان دستگاه قضا که با حضور آیت الله رییسی برگزار شد، اظهار داشت: تلاش دادگستری استان همواره پاسخگویی به مردم بوده است، در مراجعات همه مردم را می پذیریم و همکارانمان پاسخگوی دائمی مردم هستند، دیدار های مردمی در مساجد برای بیان مشکلات در سطح استان برگزار کردیم، امروزه در سطح استان کرمانشاه هر کسی مشکلی در دستگاه قضایی داشته باشد مسائل خود را از طریق چهره به چهره و شماره تماس های 8 رقمی اعلام شده، ارسال می کند.

وی افزود: موضوع بعدی حفظ کرامت انسانی است، هیچگاه مراجعین را پشت در نمی گذاریم و تا آنجا که بتوانیم درخواست مردم را رسیدگی می کنیم، 4000 پیشنهاد در حوزه قضایی در بدو ورود دریافت کردیم، اکنون هم در حوزه های مختلف اگر همکاران درخواست داشته باشند ارسال می کنند و مورد بحث قرار می دهیم، معاونت انفورماتیک قوه اطلاعاتی ارسال می کند که این را با دقت مورد توجه قرار می دهیم. در خصوص گسترش صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف ما 14 درصد از پرونده ها حذف شده و در 15 ماه گذشته 26 فقره پرونده قتل به سازش رسیده اند، همچنین حدود 70 درصد قرارهای دادسراها منع تعقیب است بنابراین  ناچارند پرونده های حقوقی با دعاوی دیگری طرح کنند، به همین منظور از محاکم تجدید نظر درخواست کردیم هنگام قرار منع تعقیب، پرونده را به سازش برسانید تا دعاوی دیگری ایجاد نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: امروز قضات و دادیاران بین 40 تا 50 پرونده ارسال می کنند که به سازش رسانده اند، در همین زمینه در شهریور سال گذشته رتبه 29 و در آبان ماه امسال رتبه 8 را کسب کردیم. همچنین 73 درصد از پرونده های معوقه را مختومه کرده ایم و با وجود اینکه در ایام کرونا 425 نفر از همکاران ما به کرونا مبتلا و 14 روز بستری بودندو از کار همکاران محروم شدیم اما مدام تلاش کردیم تا کارایی دادگستری بهبود بیابد.

این مسئول با بیان اینکه بحث موجودی و ورودی یکی از مشکلات اساسی دادگستری است، خاطر نشان کرد: وقتی موجودی و ورودی بالاست کاری نمی توانیم انجام دهیم، در 15 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از 9 هزار پرونده کاهش داشتیم. امروزه تمام روابط حقوقی مردم در دفاتر مشاورین املاک تنظیم می شود که اگر قرارداد درست تنظیم شود شاهد کاهش ورود پرونده های قضایی خواهیم بود.


توسلی زاده تاکید کرد: قرار دادها را الکترونیکی کردیم و کارشناس حقوقی هم با حق مشاوره ناچیز ساماندهی شده است. همچنین ظرف یک سال، 2 هزار  و 500 فک پلاک مراجعه می شد آن را به عهده راهداری قرار داریم و کاهش دادیم، در بعد پرونده کثیر الشاکی، 207 پرونده را شناسایی کردیم تا به نتیجه برسانیم، به استقلال دستگاه قضا اعتقاد داریم و در بحث تولید هم کمک کرده ایم، اکنون 95 درصد ابلاغ الکترونیکی داریم و دادرسی الکترونیکی را نیز اجرایی کردیم، پیشرفت امروز دادگستری ناشی از همدلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار