مدیرکل شیلات کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان گفت: این بخش مهم می‌تواند زمینه رونق تولید و اشتغالزایی را به خوبی در کرمانشاه فراهم کند.
کد خبر: ۹۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ 08 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سید فرزاد افضلی  اظهارداشت: استان کرمانشاه از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی بهره می برد که ظرفیت بسیار مطلوبی برای رسیدن به رونق اقتصادی محسوب می شود.

او با اشاره به منابع طبیعی استان گفت: ۵۳۶ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که جز مهترین سرمایه های استان از نظر منابع طبیعی هستند.

مدیرکل شیلات افزود: در صورتی که به درستی از ظرفیت های منابع طبیعی در جنگل ها و مراتع استفاده شود، به تنهایی می تواند زمینه ساز تحول اقتصادی در کرمانشاه باشد.

افضلی، به ظرفیت های دامپروری در استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه کرمانشاه یکی از قطب های اصلی دامپروری در کشور است، گفت: سالانه ۲۳ هزار تن انواع محصولات دامی در استان تولید می شود که شرایط مناسبی را برای تامین نیازهای کشور به وجود می آورد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه افزود: وجود منابع آبی غنی و احداث سدهای مهم در استان از دیگر ظرفیت های کرمانشاه برای تقویت بخش کشاورزی و رسیدن به جهش تولید در این بخش محسوب می شود.

افضلی از تنوع اقلیمی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های توسعه کشاورزی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: تنوع اقلیمی کرمانشاه امکان کشت انواع محصولات کشاورزی را در این استان فراهم کرده است.

او با بیان اینکه باید از ظرفیت های کرمانشاه به درستی استفاده کرد، اظهارداشت: با توجه به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان، بسیاری از مشکلات و مضضلات کرمانشاه در حال برطرف شدن است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه به کاهش آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اسناد ارزشمندی همچون اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و جهش تولید منطبق با اسناد کشوری تهیه شده اند که به نقش مهمی در توسعه استان دارند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار