رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد ستاد مصلحین در استان، گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده در این ستاد به سازش رسیده است.
کد خبر: ۹۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰ 08 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پرویز توسلی زاده، با نهادهای مردمی حوزه صلح و سازش استان کرمانشاه، بااشاره به مراجعه سه میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری استان طی سال گذشته، اظهار کرد: این تعداد مراجعین به دادگستری استان که حدود دو برابر جمعیت استان است، یک پیام نگران کننده را به ما می دهد که آمار اختلافات در استان بالاست.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه معتقدیم با صدور حکم کیفری و حقوقی نمی شود مشکلات و اختلافات را کم کرد و از سوی دیگر رئیس قوه قضائیه نیز بر توسعه فرهنگ صلح و سازش تاکید دارد، برای همین بدنبال چاره اندیشی بودیم و در نهایت ستاد مصلحین را به عنوان یک نهاد مردمی در استان تشکیل دادیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: از همه جمعیت دو میلیون نفری استان خواستیم تا برای ایجاد صلح و سازش در استان کمک کنند که هر شهرستان حدود 300 تا 400 نفر را معرفی کردند و مساجد را هم پایگاه این ستاد قرار دادیم.

وی با تاکید براینکه وجود اختلافات هزینه های زیادی را در جامعه بدنبال دارد، گفت: هرچه اختلافات زیاد باشد، هزینه های اقتصادی زیادی را برای مردم در پی دارد و از طرف دیگر برای خود نظام هم این اختلافات بار مالی خواهد داشت.

توسلی زاده با بیان اینکه اختلافات باعث فاصله گرفتن مردم از هم و ایجاد ناامنی می شود، افزود: همچنین وقتی فردی محکوم می شود، در دستگاه ها استخدام نمی شود، برچسب می خورد و جامعه هم اورا نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه ستاد مصلحین گامهای خوبی برای ایجاد صلح در استان برداشته گفت: طی 9 ماهه گذشته شورای حل اختلاف استان حدود 16 هزار پرونده را به صلح و سازش رساندند و این درحالی است که ستاد مصلحین استان در این مدت 18 هزار و 500 پرونده را به سازش رساندند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: اگر بتوانیم صلح و سازش را گسترش دهیم، هزینه های زندگی در جامعه پائین خواهد آمد.

به گفته این مسئول طی روزه های گذشته حدود 180 زندانی در استان با صلح و سازش آزاد شده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار