بهزاد جلیلیان در گفتگو با تابناک:
مدیریت امور شعب بانک ملی گفت: به هر مشتری بانکی یک کد شهاب اختصاصی جهت جلوگیری از سوء استفاده از حساب ها تعلق می گیرد.
کد خبر: ۹۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 09 January 2021

بهزاد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کد شهاب شناسه هویت الکترونیکی بانکی است و برای هر مشتری بانکی یک شناسه هویتی منحصر به فرد توسط سامانه نهاب تعریف می‌شود.

وی افزود: این کد به هر فردی به صورت اختصاصی تعلق می گیرد که مشخصات دقیق حساب فردی با ثبت اولیه آنها تطبیق داده می شود و اگر به هر دلیلی تناقض یا کمبودی داشته باشد و با ثبت احوال هم خوانی نداشته باشد( برای مثال نام خانوادگی فرد در ثبت احوال با این نام در حساب بانکی وی تناقض داشته باشد)، کد شهاب به فرد تعلق نمی گیرد و باید اصلاحات  لازم صورت گیرد.

جلیلیان تصریح کرد: بانک مرکزی به منظور جلوگیری از سوء استفاده از حساب های بانکی و رفع مغایرت ها و تطبیق اطلاعات، برداشت حساب ها را ممنوع و روی آنها کد زدند تا افراد با مراجعه به بانک و ارائه شناسنامه و کارت ملی، اصلاحات لازم را انجام دهند.

مدیریت امور شعب بانک ملی در ادامه توضیحاتی را در مورد اپلیکیشن "بام" ارائه داد: این اپلیکیشن تمام خدمات بانکی و کلیه اموری که فرد برای انجام آنها نیاز به مراجعه حضوری به بانک ها دارد را با امنیت بسیار بالایی انجام می دهد.

این مسئول گفت: از جمله خدمات این اپلیکیشن می توان به مدیریت حساب ها، نقل و انتقال کامل بین شبکه بانکی، انجام حوالات، پرداخت اقساط بانکی، ثبت سوابق تمام فعالیت ها و امکان مشاهده و چاپ آنها حتی با گذشت چندین سال و سایر خدماتی که نیاز به مراجعه حضوری به بانک دارند، اشاره کرد.

جلیلیان در پایان تاکید کرد: با استفاده از این اپلیکیشن مراجعه به بانک ها به حداقل میزان خود می رسد و به علت کدهای چندگانه و کنترل ثانویه از امنیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه ای که از زمان بهره برداری آن تا این لحظه کوچکترین مشکل امنیتی مشاهده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار