مجید چهری در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: نخستین همایش مقاله کوتاه با بررسی ابعاد اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 09 January 2021

مجید چهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نخستین همایش مقاله کوتاه با بررسی ابعاد اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در عصر حاضر و تبیین راهکارهای مقابله با آن در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی شیوه معرفی و تبیین ادیان الهی در قرآن کریم، احترام و همدلی و ارتباط پیروان ادیان از منظر قرآن مجید و مقابله با هتاکی، تخریب شخصیت و توهین به مقدسات در نهج البلاغه از محورهای این فراخوان است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه اظهار کرد: راهکارهای مقابله با اسلام ستیزان و هتاکان در قرآن و سیره معصومین (ع)، بررسی دیدگاه امامین انقلاب اسلامی درباره اسلام هراسی و اهانت به مقدسات اسلامی، جایگاه و نقش روحانیت و مبلغان مذهبی در تبیین صحیح دین مبین اسلام و زدودن اسلام هراسی از موضوعات دیگر این فراخوان است.

چهری افزود: متقاضیان می‌توانند مقاله کوتاه خود را در موضوعاتی همچون جایگاه و نقش رسانه و فضای مجازی در تبیین صحیح دین مبین اسلام و زدودن اسلام هراسی، رویکرد دوگانه به آزادی بیان در رسانه‌های غربی با محوریت توهین به مقدسات اسلامی، بررسی و تحلیل عملکرد گروه‌های افراطی و القای باور اسلام هراسی و توهین به مقدسات ارسال کنند.

وی گفت: بررسی عنصر هتاکی به مقدسات از منظر فقهی و حقوقی، آثار و پیامدهای اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در حال حاضر، ترفندهای جریان‌های ضداسلامی در بهره گیری از رسانه و فضای مجازی در گسترش اسلام هراسی از محورهای دیگر این فراخوان است.

چهری تاکید کرد:داوطلبان می‌توانند مقاله کوتاه خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه به آدرس conf.qurani.kermanshah@gmail.com ارسال کنند.این همایش در دهه فجر امسال(۱۳۹۹) برگزار و مقالات برتر در این همایش معرفی خواهند شد.

گفتنی است، این همایش توسط دانشگاه علوم قرآنی کرمانشاه با همکاری مجموعه‌ای از نهادهای استان از جمله اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار