معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۳ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونا مثبت در این استان غربالگری و شناسایی شده‌ اند.
کد خبر: ۹۳۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ 10 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ابراهیم شکیبا با اشاره به طرح مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: این طرح با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آذرماه در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها توسط تیم‌‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی بیماریابی، جداسازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در طرح شهید سلیمانی توسط تیم‌های نظارتی در مدیریت و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در استان با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص)و بسیج جامعه پزشکی استان انجام شده و با بررسی‌های انجام شده تا ۱۸ دی‌ماه درصد رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۲ درصد اعلام شده است.

شکیبا تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۳۳۰ بازرسی از مراکز و اماکن انجام شده، همچنین ۲ هزار و ۵۲۲ اخطار جهت واحدهای متخلف صادر و ۶۲۴ واحد نیز جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده و از فعالیت ۳۲۵ واحد متخلف جلوگیری به‌عمل آمده و تعطیل شده‌اند.

وی کمک‌های مومنانه را در قالب یکی از نکات مهم اجرای طرح سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

شکیبا اضافه کرد: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۴۰۱ خانوار مورد حمایت قرار گرفته و بسته‌های معیشتی به آن‌ها تحویل شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، تا کنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۹۳ تست پی.سی.آر و تعداد ۴ هزار و ۲۲۶ رپید تست (تست سریع) انجام شده است.

شکیبا در پایان، خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۳ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونا مثبت در این استان شناسایی شده‌ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار