رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۲ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان است، گفت: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری تاکنون، از بیش از ۶۰۰ ایده حمایت شده است.
کد خبر: ۹۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 10 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سیامک آزادی، اظهار داشت: یکی از اجزاء ساختار فناوری که هم‌اکنون در کشور در حال فعالیت است و ماموریت آن تجاری‌سازی ایده‌ها و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه است، «شتاب‌دهنده» است.

وی تصریح کرد: شتاب‌دهنده‌ها مجموعه‌ای است که در یک بازده زمانی مشخص و نسبتا کوتاه (حداکثر چهار ماه) ایده‌ای را که ارزش سرمایه‌گذاری دارد، تعیین تکلیف می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اضافه کرد: شتاب‌دهنده به نوعی سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کند و اقدام به جذب سرمایه‌گذار برای ایده می‌کند، ارزش واقعی این ساختار به این است که توسط بخش خصوصی توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۲ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان است، ادامه داد: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری تاکنون از بیش از ۶۰۰ ایده حمایت شده است.

آزادی تصریح کرد: در مجموعه پارک علم و فناوری ساختارهایی که برای حمایت از ایده ایجاد شده شامل پنج مرکز رشد در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب، سنقرو کلیایی، کنگاور و روانسر و همچنین دو مرکز شکوفایی و خلاقیت در شهرستان‌های دالاهو و صحنه، است که به نوعی سعی شده گسترده فعالیت در ۱۴ شهرستان استان توسعه یابد.

وی افزود: یکی از اجزایی که ما نیاز دارم برای اینکه مفهوم تجاری‌سازی تا ایده به یک کسب‌وکار فناورانه پایدار تبدیل شود، سرمایه‌گذار است؛ خیلی از ایده‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند بدون حضور سرمایه‌گذار امکان توسعه آن‌ها وجود ندارد.

این مسئول تصریح کرد:در حوزه تجهیزات کشاورزی ایده‌های خوبی وجود دارد و ایده‌پردازان خوبی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما با توجه به میزان وحجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این حوزه نیاز است که سرمایه‌گذاران ورود کنند تا با کمک آن‌ها کسب و کار ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در قالب رویدادهایی که برگزار می‌شود، ایده‌ها با قابلیت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود که در کنار آن صادرات را هم داریم.

آزادی خاطرنشان کرد: دفتر تسهیل‌گری حوزه صادرات تا پایان سال در پارک علم و فناوری شروع به کار می‌کند که سعی می‌شود علاوه بر خدمات‌رسانی به واحدهای فناور استان، برای صادرات محصولات دانش‌بنیان در سطح کشور یک قطب منطقه‌ای شویم.

وی افزود: برای بازاریابی محصولات شرکت دانش‌بنیان کارگزاری تخصصی در این حوزه به واحدهای فناور در این زمینه خدمات‌رسانی می‌کنند علاوه بر آن حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخل و خارج از کشور فرآیندهای بازارسازی و بازاریابی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود.

آزادی ادامه داد: خوشبختانه واحدهای فناور استان از قابلیت‌های خوبی در گروه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، صنایع شیمیایی، تولید ماشین‌آلات و... برخوردار هستند بعضی از واحدها به صورت ویژه به کشور خدمات می‌دهند که نیاز است بخش دولتی استان یک نگاه ویژه‌ای را به محصولات فناور و دانش‌بنیان داشته باشند و حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار