مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا‌کنون ۱۰ برابر سهمیه طرح یارانه دستمزد، یعنی ۱۰۰۰درصد سهمیه اختصاص یافته به این دانشگاه محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 10 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمد رشیدی اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌های موثر دولت در حوزه اشتغال و از جمله سیاست‌های فعال بازارکار است که توسط وزارت کار به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های دارای آمار بالای بیکاری به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد:با تلاش های انجام شده توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰ برابر سهمیه طرح یارانه دستمزد، یعنی ۱۰۰۰درصد سهمیه اختصاص یافته به این دانشگاه محقق شده است.

مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این طرح، ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان‌های کم‌برخوردار است.

وی ادامه داد: یارانه دستمزد وجهی است که وزارت کار به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۷ سال به کارفرما می‌پردازد.

رشیدی اضافه کرد: کارآفرینان و کارفرمایانی که از نیروی کار با تحصیلات دیپلم و بالاتر با اولویت فارغ‌التحصیان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط حاضر و بحران کرونا، عملیاتی شدن آن می‌تواند نیاز اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ‌التحصیلان جویای کار و بنگاه‌ها را برطرف کند.

رشیدی تصریح کرد: در صورت جذب نیروی کار توسط کارفرما، به میزان یک‌سال (۱۲ماه) یک‌سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دستمزد به وی پرداخت می‌شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir/ و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل ثبت‌نام به این بخش مراجعه کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار