مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۱۴۰ واحد صنفی استان برچسب انرژی ۲۷۶ قلم وسیله خانگی بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی کنترل شد.

وی افزود: از این تعداد برچسب های مورد بررسی ۲۵۲ مورد مطابقت برچسب با استاندارد ، هفت مورد جعل رتبه انرژی و ۱۷ مورد وسیله خانگی فاقد برچسب انرژی مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهم ترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارآیی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، یادآور شد: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است، بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

همتی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار