مدیرکل استاندارد استان فارس با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته 8700 مرکز عرضه مواد غذایی مورد بازرسی قرار دادیم که در کالای عرضه شده جعل استاندارد صورت نگرفته باشد، ادامه داد: بیشترین بازرسی‌های انجام شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده فروشی‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 10 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مرتضی رهنما با بیان اینکه در 9 ماهه امسال کارشناسان استاندارد، مطابق وظایف تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران، 3000 مورد بازرسی فنی به صورت سرزده از واحد‌های تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل در استان فارس انجام داده‌اند، اظهار داشت: در همین مدت 450 وسیله بازی در شهربازی‌های استان مورد بازدید قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام 2 هزار و 750 مورد نمونه‌برداری و آزمون تصادفی از محصولات تولیدی از انبارها، خط تولید و مراکز عرضه نمونه‌برداری، گفت: بیشترین میزان نمونه برداری و آزمون انجام شده از واحد‌های تولیدی غذایی و مصالح ساختمانی بوده که با همکاری شرکت‌های بازرسی همکار و کارشناسان این اداره کل انجام گرفته است.

رهنما با بیان اینکه این اداره کل در سال 99، با تحقق شعار سال جهش تولید و همچنین در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و نظر به اهمیت تولید محصول با کیفیت در استان، گام برداشته است، افزود: در این مدت 110 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد و 17 پروانه کاربرد نشان خط مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در فارس صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان فارس بیان کرد: همچنین در منطقه ویژه اقتصادی و در شهرستان جهرم 400 مورد اظهارنامه صادراتی و وارداتی در زمینه خرما را تائید و صادر کردیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته 8700 مرکز عرضه مواد غذایی مورد بازرسی قرار دادیم که در کالای عرضه شده جعل استاندارد صورت نگرفته باشد، ادامه داد: بیشترین بازرسی‌های انجام شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده فروشی‌ها بوده است.

رهنما تصریح کرد: با توجه به گرانی اجناس اداره استاندارد فارس در 9 ماهه گذشته 3 هزار وسیله سنجش را بررسی و کنترل کرد که خوشبختانه تخلف‌ها ناچیز بوده است.

وی درباره تست نازل‌های سوخت مایع نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و پیگیری‌های به عمل آمده، در 9 ماهه امسال و در سه مرحله، تعداد 2500 نازل عرضه بنزین و گازوئیل در شهرستان‌های استان مورد آزمون و بازرسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان فارس هدف از انجام تست نازل‌های سوخت مایع را نظارت و کنترل هر چه بهتر بر عملکرد نازل‌های سوخت اعلام و تصریح کرد: صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع (کالیبره) به جز در موارد ضروری هرسه ماه یکبار انجام می‌شود.

رهنما در ادامه گفت: در این مدت 207 فقره مجوز ظرفیت خالی و 2 هزار و 280 گواهینامه آسانسور توسط اداره کل استاندارد تائیده اداره استاندارد را دریافت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 420 واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد در استان مشغول به فعالیت هستند که برای آن‌ها 1576 پروانه استاندارد صادر شده که 2 هزار و 220 فرآورده را عرضه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان فارس با تاکید بر اینکه اداره استاندارد به عنوان بازوی حمایت کننده در کنار تولید کنندگان است، یادآور شد: در 9 ماهه امسال به دلیل عدم توجه به اخطار‌ها و تذکرات داده شده، 17 مورد پلمب مصالح ساختمانی و همچنین تولید کارگاه‌های لبنیات به صورت سنتی و دست ساز در سطح شهر داشتیم که پرونده آن‌ها به دادگاه ارجاع داده شد.

رهنما در پایان به شهروندان توصیه کرد که در زمان خرید به کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد دقت و تاریخ انقضاء، تولید و وضعیت ظاهری کالا را مشاهده کنند و موارد مشکوک را به شماره گویا 32690906 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار