وریا رحیمی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی، سنتی و مکمل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در سال جاری ۵۸۲ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی، مغازه‌ها و عطاری‌های کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 January 2021

وریا رحیمی در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته بیش از ۲ هزار قلم انواع مکمل و مواد نیروزای غیر مجاز کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تحقیقات انجام شده از ورزشکاران در سال‌های گذشته مشخص شده که در ۷۰ درصد موارد دارو‌های بدنسازی به صورت غیر مجاز از باشگاه‌های ورزشی تهیه می‌شود که زنگ خطری برای تهدید سلامت جوانان است چرا که در بسیاری از این مکمل‌ها از مواد انابولیک و کورتون استفاده می‌شود.

رحیمی افزود: مکمل‌ها در گروه شبه دارو قرار دارند به همین منظور تنها داروخانه‌ها مجاز به فروش این مواد هستند و هیچ مغازه‌ و باشگاه‌ ورزشی مجاز به فروش مکمل‌های ورزشی نیستند.

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی، سنتی و مکمل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مصرف مکمل‌ها به قلب و کبد آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند که باید با ارائه برنامه‌های آموزشی مدون جوانان را نسبت به آسیب‌های این مواد نیروزا آگاه کرد.

وی در پاین تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه می‌توانند با شماره‌های ۳۴۲۷۸۵۴۱ تماس بگیرند تا به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار