مدیر انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه، با اشاره به پایان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان کارآفرین در شهر سلیمانیه عراق، فروش محصولات و تولیدات زنان کارآفرین استان را در این نمایشگاه موفقیت‌آمیز دانست.
کد خبر: ۹۳۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 12 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،لیلا عسکری افزود: زنان کارآفرین استان کرمانشاه با ۲۲ تُن تولیدات در ۳۳ غرفه نمایشگاه صنایع دستی شهر سلیمانیه شرکت داشتند که ۶ غرفه آن متعلق به زنان سرپرست خانوار بود که به صورت رایگان برای آنها دایر شد.

او هزینه رفت و آمد، هتل و غرفه هر کارآفرین را هزار دلار اعلام کرد و گفت: زنان کارآفرین در این نمایشگاه محصولات و تولیدات خود را حدقل سه برابر قیمت داخلی به فروش رساندند که برای آنها بسیار سودآور است.

عسکری، یکی از مزایای شرکت در این نمایشگاه را پیدا کردن طرف های تجار مستقر و دایمی در کردستان عراق برای فروش محصولات و تولیدات زنان کارآفرین استان عنوان کرد.

او بیان داشت: در این نمایشگاه تولیداتی مانند صنایع چوبی، میناکاری، تولیدات چرمی دست ساز، و محصولاتی مانند زعفران محصول استان، عسل صحنه، بسته بندی میوه خشک، سوغات مانند کاک و نان برنجی عرضه شد.

مدیر انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه در ادامه با اشاره به محدودیت های تردد بین مرزی ناشی از شیوع بیماری کوید ۱۹؛ از تلاش های معاون هماهنگی امور اقتصادی و دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه به دلیل حمایت های آنها از بانوان برای شرکت در نمایشگاه سلیمانیه قدردانی کرد.

عسکری با بیان اینکه انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه ۵۸ عضور دارد و جزء اولین انجمن های زنان کارآفرین کشور است، گفت: بانوان کارآفرین بیشتر اشتغال خود را در حوزه زنان بی سرپرست بهزیستی ایجاد می کنند و یکی از حوزه های اشتغال آنها در حوزه اشتغال روستایی است.

او در پایان یکی از برنامه های این انجمن را برگزاری مجدد این نمایشگاه در شهر سلیمانیه در اسفند ماه اعلام کرد و گفت: هم اکنون نماینده ای در شهر سلیمانه در حال انعقاد قرارداد غرفه های این نمایشگاه است.

استان کرمانشاه با ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ۶ بازارچه مرزی هم با بخش کردنشین و هم عرب نشین دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار