مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با اشاره به اهمیت حیاتی برق در همه امور زندگی مردم اعم از کسب و کار، صنایع، خدمات اداری، روشنایی منازل و معابر و حتی آبرسانی گفت: تامین سوخت نیروگاه‌ها برای پایداری شبکه برق در اولویت است و این شرکت تمام تلاش خودش را در این راستا انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 12 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،لیلا عسکری افزود:«علی اسدی»  افزود: هم اکنون برای تامین سوخت نیروگاه های استان و منطقه غرب هیچ مشکلی وجود ندارد و تامین سوخت (گاز) نیروگاه های برق در اولویت استان است.

او با اشاره به اهمیت و نقش نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی دالاهو در پایداری شبکه برق منطقه، گفت: این نیروگاه برای تامین سوخت (گاز) مشکلی ندارد اما اگر مردم بهینه برق و گاز مصرف نکنند، برای تامین سوخت دچار مشکل می شویم، به همین دلیل از مشترکان و مردم می خواهیم در این فصل زمستان دمای هوای منازل خود را متعادل و در حد استاندارد ۱۸ تا ۲۱ درجه نگه دارند، تا مشکلی برای قطعی برق و گاز پیش نیاید.

اسدی، ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق در استان کرمانشاه را ۲ هزار و ۲۳۱ مگاوات و کل شرکت منطقه ای غرب کشور را سه هزار و ۸۶۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: در منطقه غرب در مجموع ۱۴ نیروگاه بزرگ و مقیاس کوچک وجود دارد که سهم استان کرمانشاه هشت نیروگاه شامل پنج نیروگاه بزرگ و سه نیروگاه مقیاس کوچک است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور اضافه کرد: این شرکت ۲۲ مشترک صنعتی و یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۷۱ مشترک صنفی و خانگی در سطح شرکت های توزیع نیروی برق دارد.

اسدی در ادامه راه اندازی واحد سوم (واحد بخار) نیروگاه دالاهو با ظرفیت تولید۲۹۰ مگاوات، افزایش ظرفیت تولید نیروگاه زاگرس به میزان ۳۲۰ مگاوات، بهره برداری از مرحله نهایی نیروگاه مقیاس کوچک CHP سفالینه حصار دنا واقع در شهرستان هرسین و افزایش ظرفیت تولید از ۸.۶ به ۱۲.۶ مگاوات را از جمله برنامه های توسعه ای این شرکت اعلام کرد.

او همچنین اظهارداشت: پست‌­های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای غرب تا پایان آبان ماه ۱۲۳ دستگاه پست با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۱۰ مگاولت آمپر است که سهم استان کرمانشاه تعداد ۵۸ دستگاه پست شامل سه دستگاه پست ۴۰۰ کیلوولت، هشت دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت و ۴۶ دستگاه پست ۶۳ کیلوولت با مجموع ظرفیت پنج هزار و ۸۴۱ مگاولت آمپر است که از این تعداد یک دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت و ۱۱ دستگاه پست ۲۰/۶۳ کیلوولت اختصاصی می باشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: طول خطوط انتقال و فوق توزیع تحت مدیریت این شرکت در منطقه غرب در مجموع هشت هزار و ۵۱۸.۶ کیلومتر مدار بوده که سهم استان کرمانشاه سه هزار و ۴۳۸ کیلومتر مدار، ۴۹۸.۷ کیلومتر مدار خط ۴۰۰ کیلوولت، هزار و ۳۰ کیلومتر مدارخط ۲۳۰ کیلوولت، ۹۶ کیلوولت مدارخط ۱۳۲ کیلوولت و هزار و ۹۰۹.۲ کیلومتر مدار خط ۶۳ کیلوولت است.

اسدی، پیک مصرف برق منطقه در سال ۹۹ را حدود هزار و ۹۹۱ مگاوات در هشتم مرداد ماه عنوان کرد که نسبت به سال قبل که حدود هفت درصد رشد داشته است.
وی همچنین گفت: پیک مصرف استان کرمانشاه در سال جاری حدود ۹۰۴ مگاوات در تاریخ هشت مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ بوده است.

وی همچنین هزینه نگهداری تجهیزات شبکه در بخش‌های پست و خطوط انتقال و فوق توزیع را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اعتبار اختصاص یافته برای احداث پروژه های امسال را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار