ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تعاونی روستایی استان کرمانشاه گفت: به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات آنها برنامه ای تحت عنوان کشاورزی قراردادی در استان اجرا شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 13 January 2021

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: تعاونی های تولیدی به منظور انسجام، توسعه، افزایش تولید و حمایت از کشاورزان به کشت قراردادی ورود پیدا کرده اند.

وی افزود: در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن تولید چغندر قند از ۵۰۰هزار هکتار کشت پاییزه این محصول را داشتیم که این کار برای نخستین بار با این حجم در استان اتفاق افتاد، برنامه کاری اتحادیه های تولید استان در راستای تعمیم این برنامه به سایر محصولات مانند گندم، جو، زعفران و مخصوصا کلزا است.

مدیرکل تعاون روستایی به راه اندازی شرکت های مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: با این اقدام صفر تا صد ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار میگیرد تا دغدغه ای بابت تامین ماشین آلات، نهاده ها و سایر هزینه ها نداشته باشند و فقط کار تولید را انجام دهند و محصولات تولیدی هم متعلق به خودشان باشد و تنها هزینه ای جزئی بابت خدمات دهی تعاونی ها به عنوان کارمزد پرداخت کنند.

این مسئول هدف از این برنامه ها را یک پارچه سازی، خاک ورزی، صرفه جویی در آب و افزایش تولید، ترویج گسترده در سطح استان و ورود آن ها به کشت های بهاره دانست.

صفایی در پایان به کشت دانه های روغنی اشاره کرد و گفت: در سال جاری جهت تشویق به افزایش تولید کلزا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان برنامه ای تحت عنوان مزارع نمایشی داشتیم تا کشاورزان از این مزارع بازدید به عمل آورند و تولیدات خود را افزایش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار