جهانبخش حیدری در گفتگو با تابناک:
فرماندار اسلام آباد غرب گفت: ۱۰ درصد نیاز استان در بخش تولیدات دامی توسط این شهرستان تامین می شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 18 January 2021

جهانبخش حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: جمعیت تقریبی دام سبک شهرستان دویست و نود هزار و پانصد و چهل و دو راس (۲۹۰۵۴۲) و دام سنگین ده هزار و ششصد و هفتاد و سه (۱۰۶۷۳) راس می باشد، تعداد مرغداری گوشتی ۳۲ واحد به ظرفیت ۶۲۵ هزار قطعه است، همچنین تعداد مرغداری مرغ تخم گذار در این شهرستان یک واحد فعال و یک واحد در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد می باشد.

وی افزود: در شهرستان اسلام آباد غرب یک واحد پرورش مرغ مادر به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و یک واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۲۵۰۰ قطعه وجود دارد، همچنین هفت واحد فعال گاوداری صنعتی شیری در حال فعالیت هستند.

فرماندار اسلام آباد غرب تصریح کرد: میزان اشتغال واحد های صنعتی دام سبک و سنگین شهرستان حدود ۱۸۰ نفر
ومیزان اشتغال واحد های کوچک روستایی ۴۷۴۱ نفر می باشد.

این مسئول میزان تولید محصولات دامی شهرستان را تا به امروز حدود ۵۰۰۰ تن تولید گوشت قرمز و حدود ۳۵ هزار تن تولید شیر دانست که حدود ۱۰ درصد از نیاز استان را برطرف می کند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تسهیلاتی در بخش دام، تحت عنوان سرمایه در گردش از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ و بند الف ماده ۵۲ جهت خرید علوفه اختصاص یافته که در این خصوص تعداد ۲۰ فقره پرونده در دست اقدام می باشد.

حیدری در پایان تاکید کرد: با توجه به راه اندازی سامانه بازارگاه توزیع و تامین نهاده دامی از طریق سامانه مذکور انجام می گیرد که نیازمندی های دامداران بدون مشکل تامین می گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار