معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید بازنگری جدی در فرهنگ آموزش کشور و یا در اصلاح روش ها و شیوه ها مانند توسعه پارک های علم و فناوری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، سورنا ستاری در آیین افتتاح مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به صرف اکثر بودجه کشور در سه حوزه آموزش، بهداشت و امور دفاعی اظهار کرد: 130 هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم آموزش و پرورش و همچنین حدود 24 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت علوم و البته بودجه های مربوط به بخش جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه ای و مانند آن، بودجه هایی اندک نیست، در عین حال که بخش خصوصی و همچنین دانشگاه آزاد و مؤسسات غیرانتفاعی هم در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: اینکه صرف این بودجه در امور آموزشی، کمتر در فرهنگ و سفره مردم دیده می شود، به آن معناست که یک جای کار ایراد دارد و باید بازنگری جدی در فرهنگ آموزش کشور و یا در اصلاح روش ها و شیوه ها مانند توسعه پارک های علم و فناوری و یا توجه به مراکزی مانند همین مرکز ملی نوآوری و خلاقیت صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: بنده گاهی چنین می اندیشیدم که توسعه در کارخانه سازی و احداث پالایشگاه و مانند آن است، در حالی که در حال حاضر بر این باورم که توسعه در فرهنگ است و اگر فرهنگ درست شود، همه چیز درست خواهد شد.

ستاری ادامه داد: این که ما در حال حاضر نمی توانیم یک عروسک بومی فرهنگی را برای فرزندان خود تولید کنیم و به مصرف انبوه برسانیم، به آن معناست که یک جای کار می لنگد و این در حالی است که تولید پژوهشکده ها و پژوهشگاه های علوم انسانی ما در نهایت به یک کتابخانه و مانند آن منتهی می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از این مشکل در حوزه تولید و تجاری سازی فرهنگ است که البته زمان بر خواهد بود و به اصلاحات فکری در اندیشه ها و افراد هم نیاز دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین گفت: البته تفکر درست این است که افراد تحصیل کرده ما به جای منتظر ماندن در پشت درب اتاق مدیران برای استخدام و اشتغال، خود بتوانند ارزش افزوده درست کنند و با همت خویش، تحولی را رقم بزنند.

ستاری در عین حال ضرورت تولید محتوا در موضوع فرهنگ بویژه فرهنگ دینی را یادآور شد و خطاب به مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امکانات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شماست تا بتوان با استفاده از نوآوری و خلاقیت و فناوری، گام های نوینی در توسعه فرهنگ دینی برداشت و توسعه حقیقی را پیاده سازی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار