نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه است: آنگونه که باید اهداف بلند انقلاب اسلامی تبیین نشده و باید این ارزش‌ها با برنامه‌های مدون زنده نگه داشته شود.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 20 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، آیت الله مصطفی علما امروز در اولین نشست کنگره شهدای محراب که به ریاست آیت‌الله علما و با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرائی برگزار شد، بر ضرورت تبیین زوایای زندگی سیاسی، فرهنگی و علمی شهدای محراب و شهید اشرفی اصفهانی تأکید کرد.

وی گفت: آنگونه که باید اهداف بلند انقلاب اسلامی تبیین نشده و باید این ارزش‌ها با برنامه‌های مدون زنده نگه داشته شود تا بدین وسیله نسل جوان را با اهداف بلند مبارزاتی و علمی شهدای محراب آشنا کرد و به طریق مقتضی اندیشه‌های ارزشمند آنان را برای آیندگان ترسیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با طرح این پرسش که چرا منافقین شهدای محراب را ترور کردند، تأکید کرد: باید بدانیم چرا منافقین یاوران امام و انقلاب را که از دیرباز در کنار امام بوده‌اند را هدف ترور ناجوانمردانه خود قرار دادند، زیرا منافقان به خیال خام خود می‌خواستند اهداف بلند انقلاب را مختل و امام راحل را بی‌یاور کنند.

علما با تاکید بر لزوم برگزاری کنگره شهدای محراب در استان، تصریح کرد: باید ببینیم چرا شهدای گرانقدر محراب و از جمله آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی، لباس رزم می‌پوشید و در کنار رزمندگان اسلام قرار می‌گرفت؟ زیرا او مایه دلگرمی بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان بود و حضور او در جبهه‌های جنگ مایه دلگرمی رزمندگان و عظمت شخصیت او را آشکار می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با تبلیغات مناسب دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جوان را با کیفیت زندگی، مبارزات، سوابق علمی و فرهنگی شهدای محراب آشنا کنیم.

بازوند، استاندار کرمانشاه در ادامه، گفت: این حرکت بسیار ارزشمند است، زیرا شهدای محراب بر گردن همه ما حق دارند.

وی افزود: منافقان با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل این افراد شاخص انقلاب را شهید کردند و جالب است بدانیم سه تن از این شهدا که بالای ۸۰ سال سن داشتند با پوشدن لباس رزم درس بزرگی به مردم و رزمندگان اسلام می‌دادند.

سردار عظیمی، فرمانده قرار گاه نجف اشرف نیز از ضرورت معرفی منافقین به مردم خبر داد و افزود: باید مردم با ماهیت منافقین بیشتر آشنا شوند و بدانند چرا منافقین ائمه جمعه ما را هدف ترور شوم خود قرار دادند.

وی اظهار امیدواری کرد، از دیگر شهدای ترور در این کنگره تجلیل شود.

امیر آریانفر، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور گفت: باید برخی کمیته‌ها از هم اکنون کار خود را آغاز کنند تا بسترسازی مناسب برای کنگره شهدای محراب فراهم شود.

سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه، گفت: باید برای مردم تبیین کنیم که شهید اشرفی اصفهانی بر گردن مردم کرمانشاه بسیار حق بزرگی دارد، لذا باید کاری کنیم تا این فعالیت‌های گسترده شهید اشرفی در قبل و بعد از انقلاب برای مردم روشن گردد.

گفتنی است، در ابتدای این این نشست شهرستانی، رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه، با ابلاغ دستور‌العمل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و تبیین کمیته‌های مربوطه، این برنامه را در راستای تجلیل و تکریم از شخصیت‌های بزرگ شهدای محراب دانست و اظهار امیدواری کرد، با شکل‌گیری کمیته‌های مربوطه این کنگره به عالی‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کنگره شهدای محراب در بازه زمانی ۶ ماهه از دی‌ماه گذشته آغاز و اصل کنگره در پنجم مردادماه ۱۴۰۰ یعنی روز نماز جمعه، در پنج استان کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس، همدان و یزد برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار