مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، گفت: مرکبات کازرون شامل لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال ، نارنج و لیموترش بوده که راهی بازار مصرف استان فارس و استان‌های همجوار شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، بیان کرد: کازرون دارای ۱۲ هزار هکتار باغ شامل خرما، مرکبات، انار، انگور و انجیر است که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن باغ مرکبات است.

او، تصریح کرد: برداشت مرکبات تا فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد وپیش بینی می شود امسال بالای ۷۰ هزار تن مرکبات در شهرستان کازرون برداشت شود.

زهرا پناه، مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون نیز ادامه داد: با هدف تولید مرکبات استاندارد و گواهی شده در شهرستان کازرون مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به اجرای طرح روند بهبود باغ های مرکبات کرده است.

او، افزود: این طرح شامل جوان سازی درختان، توسعه ارقام پر محصول، مدیریت درست باغ و همچنین تولید محصول سالم و گواهی شده است و سعی بر این است که در باغ ها از مواد غیر شیمیایی در تغذیه و مبارزه با آفات بیماری استفاده شود.

همچنین کامبیز احمدی مدیر مرکز خدمات کشاورزی شاپور، اضافه کرد: این طرح شامل جوان سازی درختان، توسعه ارقام پر محصول، مدیریت درست باغ و همچنین تولید محصول سالم و گواهی شده است و سعی بر این است که در باغ ها از مواد غیر شیمیایی در تغذیه و مبارزه با آفات بیماری استفاده شود.

شهرستان کازرون در غرب فارس است و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

برچسب ها: برداشت ، مرکبات ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار