رضایی اضافه کرد: مردم بدانند که هیچ چیز در خصوص کرونا و خطر این ویروس مرگبار تغییر نکرده و تنها دلیل اصلی و اثرگذار در کاهش مبتلایان همراهی مردم و اصناف و بازارایان و اجرای طرح های اثربخش محدودیت هایی کرونایی از جمله طرح شهید سلیمانی ظرف حدود دوماه گذشته تاکنون بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر بهزاد رضایی  بدون دادن آمار اظهار داشت: طی روزهای گذشته در برخی شهرها و مناطق از جمله شهرهای براک، لطیفی، عمادشهر و فیشور با افزایش شمار مبتلایان و تعداد مراجعه کنندگان مواجه بودیم و خطر جدی بروز موج چهارم در این مناطق بالاست.

وی ابراز داشت: ظرف روزهای اخیر به همان میزان که رفتارها تغییر کرده و مردم دوباره دچار سهل انگاری و عادی انگاری در زمینه مواجهه و مقابله با کرونا شده اند شاهد تغییر وضعیت شهرستان لارستان گاه از زرد به نارنجی و حتی قرمز شده ایم و همچنان احساس خطر می کنیم.

وی با بیان اینکه بدون شک شیوع و بروز موج چهارم کرونا به دلیل خسته شدن کادر درمان و فرسایشی شدن برخی پروتکل ها از سوی مردم خطرناک تر و جمع کردن آن نیز سنگین تر و سخت تر از موج های گذشته خواهد بود، افزود: می دانیم که مردم و خانواده ها هم خسته هستند اما همچنان ناچار به اعمال محدودیت ها و رعایت ها هستیم.

رضایی اضافه کرد: مردم بدانند که هیچ چیز در خصوص کرونا و خطر این ویروس مرگبار تغییر نکرده و تنها دلیل اصلی و اثرگذار در کاهش مبتلایان همراهی مردم و اصناف و بازارایان و اجرای طرح های اثربخش محدودیت هایی کرونایی از جمله طرح شهید سلیمانی ظرف حدود دوماه گذشته تاکنون بوده است.

رئیس داشکده علوم پزشکی لارستان از مردم و شهروندان در شهرستان های لارستان، خنج و اوز خواست که همچنان به رعایت مسایل بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از سفرهای غیرضرور و تجمع ها و دیدو بازدیدهای خانوادگی پایبند باشند و با تیم‌های حمایتی و رهگیری در معاونت بهداشتی همکاری کامل داشته باشند که این همکاری سبب شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه شدن آنها و کسانی که با آنها در ارتباط بودند منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: قرابت های عاطفی ونیز ارتباطات و مراودات اجتماعی از چالش های اساسی و محلی برای جولان دادن و شیوع دوباره و افزایش مبتلایان کرونا در شهرهای جنوبی فارس است.

فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: ظرف دوماه گذشته و با اجرای طرح محدودیت های شدید و سخت تر کرونایی که با استقبال و همراهی و همگامی خوب مردم منطقه لارستان و جنوب فارس مواجه شد تا حدودی متولیان امر و ستاد مدیریت کرونای این شهرستان را نسبت به کاهش آمار مبتلایان و کمک به بهبود شرایط و قطع زنجیره انتقال ویروس امیدوار ترساخته بود.

جلیل حسنی در مصاحبه با ایرنا افزود: با وجود چنین شرایط و وضعیت حاکم به نظر می رسد ظرف روزهای گذشته با برخی سهل انگاری و کاهش حساسیت ها دوباره باید منتظر اوج گیری مجدد و تاختن دوباره این ویروس مرگبار در منطقه باشیم.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: میزان اوج گیری و یا کاهش آمار مبتلایان و وضعیت های قرمز ، نارنجی و یا زرد کرونا به نوع رفتار و چگونگی همکاری و یا عادی انگاری مردم گره خورده است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های اساسی برگزاری و تجمع برخی افراد در مراسم و آیین های ترحیم و یا شادی است که تا حدودی بی احتیاطی ها و سهل انگاری هایی در این زمینه وجود داشته است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اصناف شهرستان نیز هر مصوبه ای که از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان به آنها ابلاغ شده است، عملیاتی کرده اند، گفت: با توجه به ارزیابی ها، بخش های مختلف فرمانداری، اعضای شورای تامین، دانشکده‌علوم ‌پزشکی، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداریها، خیرین ، اداره صمت، اتاق اصناف و اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان از همان زمان شیوع ویروس مرگبار کرونا تاکنون در موضوعات مختلف کنترل وغربالگری، ضدعفونی کردن معابر، نظارت مستمر بر بازار، کمک مومنانه و انجام وظایف محوله پای کار بوده اند و همچنان این همکاری ها نیز ادامه دارد.

تا ظهر چهارم بهمن ماه ۹۹ شمار مبتلایان در شهرستان های لارستان، خنج، اوز و گراش ۲۹ نفر اعلام شده که ۱۲ نفر مربوط به شهرستان گراش بوده است.

۱۳ بیمار نیز زیر دستگاه تنفسی(ونتیلاتور) در بخش کرونایی در این شهرستان ها بستری هستند.

همچنین تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون پنج هزارو ۲۹۳ نفر و شمار فوتی ها در این شهرستان ها نیز ۱۳۹ نفر اعلام شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار