نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اهمیت و جایگاه ستاد اجرایی را در کشور در جهت محرومیت زدایی و ناکارآمد کردن تحریم‌ها به خوبی درک کرده و اقدام به تحریم این نهاد کرده است، قطعاً این تحریم‌ها مؤثر نیست، زیرا این نهاد خود اتکایی و درون‌زایی داشته و بر ظرفیت‌های داخل کشور تکیه دارد.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 25 January 2021

روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با تحریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توسط آمریکا گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و زیرمجموعه‌های آن نظیر بنیاد برکت از مجموعه‌های تحت امر مقام معظم رهبری هستند و آمریکا طبق عناد و دشمنی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد اقدام به تحریم این نهاد کرده است.

وی افزود: از دیگر دلایل این تحریم، تأثیرگذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، زیرا این نهاد از 2 عامل منابع انسانی و منابع مالی شایسته و مناسب برخوردار است و در شرایط تحریم که دولت با چالش مواجه شده بود، یکی از نهادهایی که در ناکارآمد کردن تحریم‌ها تاثیرگذار بود و قدم های موثر و بلندی را در شرایط عسر و حرج دولت برداشت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بود.

عباسپور اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همواره در حوادث طبیعی و غیرمترقبه ای که برای کشور پیش می آید، به سرعت در دل حادثه حضور پیدا می‌کند و درد و آلام مردم را التیام می‌بخشد؛ در جریان سیل و زلزله و مواردی از قبیل کرونا، یکی از نهادهایی که ظرفیت مالی، انسانی و ظرفیت های کارشناسی و علمی و شرکت‌‌های دانش بنیان زیرمجموعهٔ خود به ویژه بنیاد برکت را در جهت حل مشکلات به کار گرفت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود که در بحث مواد ضدعفونی کننده، ماسک و ونتیلاتور گام‌های بلندی را برداشته و کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: هم چنین طی هفته‌های اخیر نیز به همت دانشمندان کشور، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موفق به ساخت واکسن کرونا شده و برای اطمینان جامعه این واکسن برای نخستین بار روی فرزند رئیس این نهاد تست شد و اکنون هم مراسم مطالعات بالینی آن ادامه دارد.

این مسئول عنوان کرد: آمریکا زمانی که نقش بی‌بدیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و زیرمجموعه‌های آن مانند بنیاد برکت را در امور مختلف در کشور مشاهده می‌کند که گام‌های بلند و مؤثری را در رشد، توسعه و ارتقای همه جانبهٔ کشور و به‌ویژه رفع محرومیت برداشته است، پی به اهمیت و جایگاه این نهاد می‌برد و بزدلانه دست به تحریم آن می‌زند.

احیای تولید و اقتصاد مقاومتی راهی است که ستاد اجرایی می‌رود

نمایندهٔ مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان تأثیرگذاری این تحریم‌ها بیان کرد: به عقیدهٔ بنده تحریم آمریکا بر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأثیرگذار نخواهد بود، زیرا اقدامات این نهاد بر مبنای راهبردهایی است که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند، برای مثال در بحث اقتصاد، تمام فعالیت‌های اقتصادی این نهاد بر مبنای مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد، اهمیت به تولید، نگاه صادراتی و برون مرزی، خود اتکایی، درون‌زایی و محورهایی از این قبیل است.

عباسپور اشاره کرد: اکنون ستاد اجرایی با استفاده از منابع مالی و کارشناسی خود، در احیای واحدهای ورشکسته و تعطیل مشارکت می‌کند و زمانی که این واحدهای تولیدی فعالیت خود را از سر گرفتند مجدداً‌ کارخانه را در اختیار صاحب آن قرار می‌دهد؛ این حرکت که بدون نگاه سودجویانه است، تنها با هدف راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد؛ به این گونه فعالیت‌ها، مردمی کردن اقتصاد بر مبنای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی می‌گویند.

دولت قدردان ستاد اجرایی فرمان امام نیست!

وی تصریح کرد: هم چنین زمانی که نظام آموزشی کشور در زمینهٔ فضای آموزشی و تأمین منابع مالی دچار مشکل می‌شود، این ستاد اجرایی است که همگام با دولت حرکت می‌کند و مشکلات را از پیش رو بر می‌دارد.

این مسئول ابراز کرد: البته متأسفانه دولت نه تنها از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قدردانی نمی‌کند، بلکه در نهایت کم لطفی عنوان می‌کند که این‌ها به موازات دولت، دولت تشکیل می‌دهند.

عباسپور در ادامه اظهار کرد: دولت باید بداند که اگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در جریان سیل و زلزله، در جریان مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی و در شرایط حاد کرونایی ورود پیدا نمی‌کرد، دولت دچار مشکل و چالش می‌شد؛ همان‌گونه که قرارگاه خاتم، بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفین به کمک دولت می‌آیند، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز از مؤثرین نهادهایی است که همواره در جهت حل مشکلات جامعه به کمک دولت می‌آید.

وی در پایان تأکید کرد: آمریکا اهمیت و جایگاه ستاد اجرایی را در کشور در جهت محرومیت زدایی و ناکارآمد کردن تحریم‌ها به خوبی درک کرده و اقدام به تحریم این ستاد کرده است، قطعاً این تحریم‌ها مؤثر نیست، زیرا این نهاد خود اتکایی و درون‌زایی داشته و بر منابع مالی و انسانی و ظرفیت‌های داخل کشور تکیه دارد و به هیچ وجه نگاه بیرونی ندارد که بخواهد از این تحریم‌ها آسیب ببیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار