نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود جمعیت انبوه در منطقه لپویی هم می‌تواند فرصت باشد هم  تهدید و وظیفه ماست که تهدیدات احتمالی را به فرصتها تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 26 January 2021
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاکفطرت در بازدید از شهر لپویی، گفت: متاسفانه دولت‌ها در برخی امور بی برنامه هستند و پول وثروت ملی را در جایی که باید مصرف  کنند، هزینه نمی‌کنند.
 
او با بیان اینکه این بی برنامگی‌ها موجب بروز مشکلات همه جانبه بعدی می‌شود، افزود: همه می‌دانند که برای ایجاد شهر و شهرکهای جدید، ابتدا باید زیرساخت‌ها را آماده کرد و سپس بابهره مندی از تکنولوژی‌ و فناوری‌های نوین دست به کارساخت وساز آپارتمان‌ها زد.
 
پاک‌فطرت با تاکید بر تفکیک مشکلات منطقه لپویی و ضرورت دسته بندی مسائل و اولویت‌بندی نیازها، بیان کرد: در بحث مسائل فرهنگی باید متوجه این نکته باشیم که اگر قرار است در جایی مثل لپویی به ایجاد شهرک مسکن مهر بپردازیم باید به مسائلی مهم مثل تنوع فرهنگی وگوناگونی جمعیت، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها وخرده فرهنگ‌های هریک از افراد ساکن در این مجتمع‌های مسکونی وتاثیرات مثبت ومنفی این جمعیت مهاجر به منطقه را مورد بررسی و ارزیابی وپژوهش قرار دهیم.
 
نماینده شیراز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بروز مشکلات موجود در کشور و به طور نمونه در لپویی محصول عدم عنایت به آینده نگری وبی توجهی به نتایج آتی اقداماتی است که امروز انجام می‌دهیم به همین دلیل همه باید دست به دست هم دهیم ومشکلات را یکی پس از دیگری رفع کرده یاکم کنیم.
 
پاک‌فطرت عنوان کرد: برای بهره مندی از پتانسیل موجود جمعیت زیاد ساکن در مسکن مهرلپویی و مهاجرانی ازشیرازومرودشت به این منطقه باید برنامه داشت.در جمعیت ساکن به لپویی ممکن است افرادی باشند که امور شهر و منطقه ما را به پیش ببرند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: مساله تامین اب وهدایت پسابهاو فاضلاب این منطقه نیز مساله‌ای مهم است وباید پیش بینی‌های لازم در خصوص بروزسیلاب ودفع ابهای سطحی را انجام داد تا در صورت بارندگی‌های شدیدخسارتهای مالی و جانی به بار نیاید.
 
برچسب ها: لپویی ، پاک فطرت ، زیر ساخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار