تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در همایش شهرداران استان:
تابناک-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور موضوع هر شهرداری یک پروژه مهم را مد نظر دارد ضرورت دارد که شهرداران برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، برنامه مدون داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 27 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا مدرس در همایش شهرداران استان هرمزگان با تشکر از تلاش های شهرداران استان، عنوان کرد: کاملاً واقفم که شهرداران چه دغدغه هایی در امر خدمت رسانی دارند و رسیدگی به همراه امور شهری مسئولیتی است که مدیریت همه جانبه نیاز دارد.

وی توجه به تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از اولویت های مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه وزارت کشور موضوع هر شهرداری یک پروژه مهم را مد نظر دارد ضرورت دارد که شهرداران برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، برنامه مدون داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از برگزاری کلاس آموزشی نحوه عملکرد نیروهای خدمات شهری و اجرایی خبر داد و بیان داشت: مبنای گفتمان شما با مردم بايد با محوريت قانون بوده و همه توقعات نيز در چارچوب آن تعريف و تنظيم شود.

مدرس ادامه داد: شهرداري ها در صورت برنامه ريزي همه جانبه از جمله آموزش كاركنان مي توانند به توفيقات بيشتري دست يابند.

وي خاطر نشان کرد: كميسيون ماده ٧٧ در بندرعباس به صورت برنامه اي مدون تشكيل مي شود كه ضرورت دارد در همه شهرها نيز با برنامه اي مدون تشكيل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تذکر به شهرداری ها در خصوص تشکیل جلسات کمیسون ماده 77 در سطح شهرداری های استان، اظهار داشت: با توجه به رصد انجام شده در سال 99 از شهرداری های استان، به جز شهرداری بندرعباس و چند شهرداری دیگر که جلسه کمیسیون ماده 77 را به صورت منظم برگزار می کنند، در سایر شهرداری های استان در بحث کمیسیون ماده 77 که یکی از منابع بسیار مهم و تاثیر گذار شهرداری ها در منابع درآمدیشان محسوب می شود، جلسات یا برگزار نشده و یا اگر برگزار شده بصورت نامنظم بوده است.

مدرس با تاکید بر اینکه تشکیل این جلسات باید به صورت منظم باشد، بیان داشت: کمیسیون ماده 77 یکی از منابع درآمد شهرداری ها در بحث وصول عوارض از اشخاص و دستگاه های دولتی، عوارض پروانه ساختمان ، عوارض پسماند ، عوارض نوسازی و هرگونه عوارضی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکردند، یا اختلاف وجود دارد، محسوب می شود.

وی گفت: در این کمیسیون نماینده شورای شهر ، نماینده وزارت کشور و نماینده قوه قضاییه حضور دارند که نسبت به صدور آرا اقدام می کنند و این کمیسیون به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار در شهرداری ها می تواند محسوب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: روند برگزاری جلسات کمیسیون ماده 77 در سطح شهرداری های استان باید تسریع شود و قطعا تشکیل این جلسات در وصول درآمدهای حاصل از این کمیسیون که از لحاظ قانونی جز کمیسیون هایی است که عوامل بسیار محکمی دارد، مؤثر است.

مدرس با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت شغلی شهرداران، گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های شهرداران ، بحث امنیت شغلی است که با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح باید این ساختار را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری ها افزود: حقوق کارکنان شهرداری به خصوص نیروهای خدمات شهرداری با توجه به اینکه برخی شهرداری ها عقب افتادگی حقوق دارند، تا پایان سال پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تاکید بر لزوم عدم ورود شهرداری ها به مباحث انتخاباتی ریاست جمهورى و شوراها، اظهار کرد: استفاده از نیروها و ابزار لجستیکی شهرداری ها در انتخابات شورای اسلامی شهرها و ریاست جمهوری ممنوع می باشد.

مدرس اضافه کرد: حسابرسی در شهرداری ها جز وظاف ذاتی شوراهاست و با توجه به گله مندی شوراها در بحث حسابرسی، شهرداری ها باید اسناد و مدارک مالی را جهت حسابرسی سال مالی شهرداری در اختیار شورا ها قرار دهند.

وی افزود: با توجه به فرصت جذب اعتبارات پروژه های عمرانی تا 28 اسفند شهرداری ها در خصوص جذب اعتبارات اقدام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام /ز166

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار