استاندار کرمان:
غفلت از روستاها آسیب‌های غیرقابل جبرانی به‌دنبال دارد و حاشیه‌نشینی امروز شهرها نتیجه عدم توجه به روستاها است.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 27 January 2021

 

علی زینی‌وند صبح امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در حوزه ورزش جزو استان‌های پیشرو در کشور است اظهار داشت:این استان در لیگ برتر فوتبال دو تیم دارد و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ورزش مانند صنعت و کارگاه تولیدی است که اگر به رقبا و بازار مصرف توجه نشود آسیب خواهید دید و نیاز است این حوزه به‌روزرسانی شود گفت: ظرفیت ورزشی استان بسیار خوب است و استعدادهای بی‌نظیری در آن وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه آینده ورزش استان کرمان آینده روشنی است و امیدواریم با کار علمی در راستای توسعه دانش روز ورزش به نقطه مطلوب برسیم افزود: اهمیت ورزش همگانی بیشتر از ورزش‌های تخصصی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه تأثیر ورزش همگانی بر سلامت جسمی و روان جامعه است ادامه داد: ضرورت امروز جامعه توسعه ورزش همگانی در تمام نقاط استان کرمان است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه با قشر گسترده‌ای از سنین مختلف در ورزش همگانی کار داریم و باید با برنامه‌ریزی دقیق پیگیری شده و جاذبه‌های آن را معرفی کرد گفت: امکانات استان کرمان باید در توسعه ورزش همگانی به کار گرفته شود چرا که ظرفیت زیادی در شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌های دولتی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام اماکن عمومی استان کرمان باید در اختیار ورزش همگانی قرار گیرد افزود: اماکنی داریم که تأسیس شده و در حال حاضر رهاشده هستند که باید این مکان‌ها در اختیار توسعه ورزش قرار گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران به برگزاری جلسات شورای ورزش همگانی و ستاد جوانان توجه داشته باشند ادامه داد: توسعه ورزش همگانی سلامت روح و جسم جامعه را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در این دولت توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش روستایی و عشایری شده است گفت: حدود نیمی از جمعیت استان کرمان زنان هستند و به ورزش زنان باید توجه شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بر توسعه متوازن در هر عرصه‌ای در استان به‌ویژه ورزش تأکید داریم افزود: ارتقای روحیه شادابی و نشاط جامعه را باید جدی گرفت که بخشی از آن با توسعه ورزش محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه غفلت از روستاها آسیب‌های غیرقابل جبرانی به‌دنبال دارد گفت: حاشیه‌نشینی امروز شهرها نتیجه عدم توجه به روستاها در سال‌های گذشته است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به ورزش در مدارس باید توجه جدی شود ادامه داد: نیاز است همه معلمان و والدین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالعه کنند چرا که توسعه ورزش از آموزش و پرورش محقق می‌شود.

در این جلسه احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به توسعه ورزش در مدارس تأکید شده است اظهار داشت: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 670 هزار دانش آموز در 7 هزار و 800 مدرسه در استان کرمان تحصیل می‌کنند گفت: هزار و 400 مربی تربیت بدنی در سطح استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در قالب طرح کوچ در حال اجرا است عنوان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا 26.1 درصد دانش آموزان اضافه وزن داشتند و در ارزیابی انجام شده در یک ماهه اخیر بالغ بر 36 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند که به‌دلیل کرونا و در خانه ماندن است.

سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در این جلسه با بیان اینکه 54 بوستان افتتاح شده که 53 هزارمتر مربع این بوستان‌ها به فضای ورزشی اختصاص یافته است اظهار داشت: 5 پیاده‌راه ورزشی به طول هفت کیلومتر احداث شده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در چهار منطقه شهری کرمان بوستان ویژه بانوان وجود دارد گفت: شهرداری 6 هزار متر مربع فضای ورزشی اختصاصی دارد که حدود 80 درصد آن در اختیار بخش خصوصی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار