معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به اجرای چهار پروژه بزرگ نفت و پتروشیمی در استان اشاره کرد و گفت: این چهار پروژه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای استان را به همراه دارند.
کد خبر: ۹۳۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 04 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،هدایت حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: به علت بالا بودن نرخ بیکاری و اهمیت اشتغالزایی، مقوله اقتصاد در استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی اولویت اصلی برنامه‌ها استان را بر مبنای اشتغالزایی تعریف کرد و گفت: برای برون رفت از معضل بیکاری باید سرمایه‌گذاری از سوی دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی شکل بگیرد تا با فراهم شدن زیرساخت‌ها اشتغال به وجود آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه سال جهش تولید است برای سه درصد کاهش نرخ بیکاری، شکل‌گیری ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار را پیش‌بینی کرده بودیم که علی‌رغم همه مشکلات موجود در عرصه بین‌المللی و همچنین بیماری کرونا سالی طلایی را رقم زدیم و یکی از استان‌های پیشرو در راستای سرمایه‌گذاری شدیم.

وی به وجود چهار پروژه بزرگ نفت و پتروشیمی در استان اشاره و بیان کرد: این مقدمه شکل‌گیری صنایع پایین دست نفت و پتروشیمی است، چرا که این نوع صنایع اشتغالزاتر و کم‌سرمایه‌تر و سازگار با محیط زیست است.

حاتمی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عملیات رسمی کلنگ‌زنی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شروع خواهیم کرد.

وی عملیات ساخت این پروژه را چهار ساله اعلام کرد و گفت: در دوران ساخت حدود سه چهار هزار نفر مشغول خواهند بود و در زمان بهره‌برداری نیز حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.

این مسئول به پتروپالایش آناهیتا کرمانشاه و دو پروژه گازی بزرگ در منطقه غرب استان اشاره کرد و افزود: فاز مطالعه و هماهنگی پروژه‌های برزگ زمان‌براست، ولی علی‌رغم همه تحریم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان این چهار پروژه سرمایه‌گذاری برای استان به همراه دارند دارد که بخشی امسال و بخشی هم طی سال‌های آینده کارگاهی بزرگ از کار و تلاش، سازندگی را برای استان رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: بدنبال شکل‌گیری یک پروژه در حوزه ابزار و ماشین‌سازی با محوریت بخش خصوصی هستیم که امیدواریم قبل از سال آغاز عملیات اجرایی آن را داشته باشیم.

حاتمی با یادآوری احیای ۵۶۸ پروژه‌ نیمه‌فعال و راکد در زمینه‌های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی و... به چرخه تولید طی چهار سال گذشته، گفت: شرکت پنیر غرب با سابقه ۲۰ سال رکود، به شهرک لبنی تبدیل می‌شود که در صدد هستیم تا فرودرین‌ماه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ پروژه اقتصادی استان بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارند، گفت: ۷۷ عدد از این پروژه‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند که حتما در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در پایان اشاره‌ای هم به پروژه‌های افتتاحی ایام دهه مبارک فجر داشت و گفت: برای این ایام ۱۱۱ پروژه اقتصادی با حدود یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر آن تعداد پروژه هم مدیران شهرستان‌ها افتتاح خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار