معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اعلام کرد که در سه سال گذشته با احیا ۵۳۰ واحد صنعتی راکد، چهار هزار و ۸۰۰ شغل در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 15 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،هدایت حاتمی، از سه سال گذشته دولت طرح احیا واحدهای راکد را به صورت ویژه در استان کرمانشاه در دستور کار قرار داد.

وی احیا و توسعه واحدهای راکد را یکی از مهمترین راهکارها برای مبارزه با معضل بیکاری استان دانست و گفت: تقریبا می توانیم بگوییم که هیچ واحد راکد قابل احیایی در سطح استان وجود نداشته است که برای بهبود وضعیتش تلاش نکرده باشیم.

براساس اعلام معاون استاندار کرمانشاه، واحدهای قابل احیا استان برای بازگشت به چرخه تولید اولویت بندی شده و هر دستگاه اجرایی پیگیر احیا یک سری از آنها شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه رکود منجر به دلسرد شدن سرمایه گذاران جدید می شود، گفت: بازگشتن به چرخه تولید واحدهای از کار افتاده نه تنها به اشتغال استان کمک می کند بلکه چهره زیبایی از فضای اقتصادی کرمانشاه به نمایش می گذارد.

شهرک تولید مواد لبنی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

وی با اشاره به واحدهای راکدی که اکنون در دستور کار برای فعال سازی قرار دارد، گفت: کارخانه پنیر غرب که ۳۰ سال است تعطیل شده است به زودی به چرخه تولید باز خواهد گشت.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: علاوه بر اینکه کارخانه بزرگ پنیر غرب به چرخه تولید باز خواهد گشت، در طراف آن نیز شهرک تولید مواد لبنی با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد می شود.

حاتمی همچنین به فعال سازی کارخانه پارچه بافی کرپ‌ناز اشاره کرد و گفت: در اطراف این واحد اقتصادی که سال گذشته احیا شد، یک شهرک صنعتی برپایه تولید مواد سلولزی ایجاد می شود.

 

واگذاری واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها

معاون استاندار کرمانشاه همچنین واگذاری واحدهای تملک شده توسط بانک ها را یکی از برنامه های اساسی مجموعه مدیریت استان برای اشتغال زایی عنوان کرد.

حاتمی توضیح داد: سال گذشته با پیگیری های بسیار توانستیم ۲۳ واحد اقتصادی را که توسط بانک ها تملک شده بود، واگذار کنیم تا بار دیگر به چرخه تولید باز گردند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز واگذاری ۱۹ واحد را در دستور کار قرار دادیم اما توانستیم از برنامه ریزی خود فراتر رفته و ۲۵ واحد را واگذار کنیم.

به گفته معاون استاندار کرمانشاه، ۲۳ واحد اقتصادی دیگر نیز اکنون در تملک بانک ها هستند که به زودی آنها نیز به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

 

کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری

حاتمی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا، با اشاره به ظرفیت های این استان، کرمانشاه را بهشت سرمایه گذاری توصیف کرد.

وی توضیح داد: علاوه بر ظرفیت‌های صادراتی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی کرمانشاه، زیرساخت های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری نیز در این استان فراهم است.

معاون استاندار کرمانشاه، سرمایه گذاری را تنها راه درمان معضل بیکاری در کرمانشاه دانست و گفت: برای جذب سرمایه گذاری بهبود فضای کسب و کار و تسریع در روند صدور مجوزها را در دستور کار قرار دادیم.

حاتمی افزود: برای توسعه و کمک به واحدهای کوچک اقتصادی زنجیره های ارزش افزوده را ایجاد و برای تسریع در روند صدور مجوزها به واحدهای متوسط مرکز خدمات سرمایه گذاری را مامور کردیم.

به گفته وی، تیم اقتصادی استانداری کرمانشاه با هدایت استاندار روند تسریع در سرمایه گذاری پروژه های بزرگ اقتصادی را بر عهده دارد و به صورت مداوم روند کار را پیگیری می کند.

گزارش مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۹۸ حکایت دارد و نشان می‌دهد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نیز برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر به پایین‌ترین رقم رسیده است.

پاییز ۱۳۹۶ نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۲۵.۸ درصد بود که این نرخ در پاییز امسال به ۱۲.۴ درصد رسیده است.

اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار