محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال آغاز پیک جدید کرونا خبر داد و گفت: کرونا انگلیسی به مراتب قدرت سرایت بیشتری دارد و کشنده‌تر است.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 16 February 2021

محمود رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: وضعیت استان به طور کلی آبی است هر چند تعداد شهر‌های زرد به شش شهر رسیده، در مجموع، بر اساس معیار‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده استان آبی قلمداد می‌شود، باید در نظر داشت وضعیت فوق العاده شکننده است و به راحتی وضعیت استان قابل تغییر است، بنابراین از مردم تقاضا می کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


وی افزود: با توجه به شروع ماه های رجب و شعبان و مراسماتی که در این ماه ها برگزار می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور این نگرانی وجود دارد کهبا  پیک بعدی بیماری مواجه شویم، نگرانی بعدی نوروز است که در آن خرید و تجمعات افزایش می‌یابد، باید توجه داشت که ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیشتری در سرایت و کشنده تراست  و بر افراد جوان اثرگذاری بیشتری دارد. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هنوز موارد مثبتی از بیماری کرونا انگلیسی در استان گزارش نشده، ادامه داد: اگر چه موارد مشکوکی وجود دارد که برای نتیجه یابی به مرکز ارسال کردیم، اما باید فرض را بر این بگذاریم که کرونا انگلیسی در کشور وجود دارد و بیشتر از گذشته مراقبت کنیم همچنین نیاز است پروتکل‌هایی بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.


این مسئول در ادامه ابراز داشت: فاصله گذاری اجتماعی را باید حفظ کنیم، خوشبختانه بحث شستن دست‌ها و استفاده از ماسک را مردم به خوبی رعایت می‌کنند، با شروع واکسن تعداد موارد بیماری نیز به تدریج کاهش می‌یابد. هر چند باید دقت کنیم در هیچ جای دنیا واکسیناسیون با مدت زمان کوتاه (سه ماه) به پایان نمی‌رسد و واکسیناسیون یک پروسه طولانی دارد.


وی با بیان اینکه در یک  بررسي سرواپيدميولوژيك حدود ۲ هزار نفر از مردم را در اقشار و گروه‌های مختلف آزمایش کرده و نمونه خون آن‌ها را گرفتیم ، افزود:نتیجه آزمایش  حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مثبت بود، این نشان می‌دهد ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم قبلا کرونا گرفتند و آنتی بادی در خون آن‌ها بالا است و ۷۰ درصد همچنان در معرض خطر هستند.


مرادی تاکید کرد: حتی افرادی هم که واکسینه می‌شوند، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون هیچ واکسنی تاثیر ۱۰۰ درصدی ندارد و باید فرض کنیم هر فردی اطراف ما است بیماری کرونا دارد تا وقتی خلاف آن ثابت شود، و بهترین محافظ ما ماسک و رعایت فاصله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار