محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به مشاهده شدن کرونا انگلیسی در کشور و احتمال شیوع آن در استان کرمانشاه، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی باید با جدیت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 16 February 2021

هشدار برای کرمانشاه خطر شیوع کرونای انگلیسی در هفته های آینده /رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کرونای انگلیسی

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون مورد اثبات شده ای در استان کرمانشاه از ویروس کرونای انگلیسی دیده نشده،به این دلیل که در کشور مواردی تشخیص داده شده، احتمال بروز آن در استان نیز در هفته های آتی وجود دارد. نوع ویروس کرونا انگلیسی موتاسیون های آفریقای جنوبی است بنابراین ممکن است موتاسیون های جدیدی داخل کشور باشد، این جهش های ویروس مشکلات زیادی را ایجاد می کند و بحث بیماری زایی آن بیشتر و ضریب سرایت و انتقالش به دیگران بسیار بالاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرگ و میر در کرونا انگلیسی بیشتر است، افزود: با تمام توان جهت پیشگیری از این بیماری تلاش می کنیم، اخیرا مردم علی رغم مراعات یکساله پروتکل ها، میزان استفاده از ماسک و رعایت موارد ایمنی را کاهش داده اند که بسیار نگران کننده است و احتمال آغاز موج چهارم کرونا را افزایش می دهد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم که با توجه به ویروس کرونای انگلیسی، رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا استفاده از ماسک و عدم شرکت در تجمعات و رعایت فاصله های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم از این پیک نیز عبور  کنیم.

این مسئول ادامه داد: اگر این ویروس در استان کرمانشاه شایع شود، چون شدت بیماری زایی و ضریب سرایتش بالاست روزانه تعداد زیادی بستری خواهند شد و احتمالا بیمارستان ها با کمبود تخت مواجه شده و از طرفی مرگ و میر هم افزایش خواهد یافت، لذا باید بحث پیشگیری و جلوگیری از ابتلا را مورد تاکید قرار دهیم.

شکیبا تاکید کرد: باید در نظر داشت اگر چند ماهی پیشگیری ها و رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیریم همچنین با توجه به اینکه استفاده از واکسیناسیون برای افراد پر خطر و کادر درمان قبل از پایان سال در دستور کار قرار گرفته است و در سال آینده هم واکسن ایرانی تزریق می شود، این واکسینه شدن اکثر مردم در جلوگیری از شیوع بیماری بسیار موثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار