معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای امسال میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر شده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،هدایت حاتمی اظهارداشت: در سه سال گذشته تحولی اساسی در واگذاری زمین در شهرک های صنعتی کرمانشاه به سرمایه گذاران رخ داده است.

او افزود: ۴۹ درصد کل میزان کل سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه مربوط به ابتدای سال ۹۷ تاکنون است که به طور قطع این میزان تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کرمانشاه امسال نیز با جهشی چشمگیر روبه‌رو شده است، افزود: در ۱۰ ماه از سال گذشته ۸۹ مورد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کرمانشاه ثبت شد در حالی که این آمار در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری به ۲۶۸ مورد رسیده است.

حاتمی افزود: از لحاظ مساحت زمین واگذار شده به سرمایه گذاران نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷۱ درصدی روبه رو هستیم.

وی عنوان کرد: با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت های مناسب در شهرک های صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید هستیم.

شهرک‌های صنعتی تخصصی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اقدام برای ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی و خصوصی را یکی از برنامه های کاری تیم اقتصادی دولت در کرمانشاه عنوان کرد.

حاتمی توضیح داد: در اطراف واحدهای صنعتی بزرگ استان همچون پتروشیمی، صنایع ریسندگی و صنایع بزرگ لبنیات شهرک های تخصصی شیمی، پوشاک و صنایع لبنی را با کمک بخش خصوصی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید ۳۵۶ هکتار زمین برای شهرک های صنعتی استان تخصیص یافته که نسبت به دولت های قبل ۵۶ درصد رشد داشته است؛ همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی برای تکمیل زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یافته و اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۵۱ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان کرمانشاه فعال است.

تسهیلات ویژه در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در رابطه با نحوه واگذاری زمین به متقاضیان گفت: متقاضیان حضور در شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار ۲۰ درصد هزینه زمین را به ‌صورت نقد و مابقی را به صورت اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می کنند.

بیژن کردستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام امکانات زیرساختی همچون راه، آب، برق، گاز و فیبرنوری نیز برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی تامین می شود.

براساس آمارهای موجود، در حوزه ارتباطات با تخصیص مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای احداث و تکمیل زیرساخت های شبکه مخابرات و فیبرنوری، اکنون همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان از ارتباط تلفن ثابت برخوردارند و هشت شهرک به شهرک های برخوردار از امکانات فیبرنوری هم افزوده شده که رشد ۱۶۷ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۶ برابری ساخت ایستگاه آتش نشانی، رشد ۷۰ درصدی گازرسانی، رشد ۱۰ درصدی آبرسانی، افزایش ۳۰۰ درصدی خوشه های توسعه یافته از یک به چهار خوشه و تامین برق شهرک صنعتی زاگرس، ناحیه صنعتی ثلاث باباجانی و شهرک صنعتی صحنه از دیگر اتفاقات مثبت در شهرک های صنعتی استان طی هفت سال اخیر بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد قراردادهای بسته شده در شهرک های صنعتی کرمانشاه به ایجاد اشتغال ثابت منجر خواهد شد.

شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یک نهاد توسعه ای به منظور تحقق اهدافی از جمله افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور با تأکید بر توسعه صنایع کوچک، توسعه و تکمیل کلیه زیرساخت های مورد نیاز، استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب وکار صنایع کوچک کشور و استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی تشکیل شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار