محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای تکالیف سازمانی، ارتقاء سلامت و تامین ایمنی آحاد جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار، از واحد‌های تولیدی تحت پوشش، به صورت هماهنگ با طرح ملی سراسرکشور، نظارت‌های مستمری را در مراکز عرضه و واحد‌های صنفی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 February 2021

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، تعداد 7200 بازرسی ، نمونه برداری وانجام آزمون از بازار مصرف در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی و... در سطح استان انجام گرفته است.

وی افزود: طی بازرسی از واحدهای صنفی، کارشناسان به بررسی کالاهای عرضه شده از نظر دارا بودن علامت استاندارد، اصالت کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد، و همچنین اطلاعات واحد تولیدی می پردازند.

نیازی  اظهار داشت: طی این بازرسی ها تعداد 375 فرآورده فاقد علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد و فاقد نشانه گذاری مشاهده شده است که متناسب با نوع تخلف اقداماتی از جمله توقیف، جمع آوری، جلوگیری از عرضه و یا معدوم سازی کالا صورت میگیرد.

وی در مورد آزمون نمونه کالاها در بازار مصرف اظهار کرد: هرساله براساس اعلام سازمان ، بازرسان استاندارد به نیابت از مردم، کالاهایی که عمدتاً سلامت محور هستند، خریداری و تحت آزمون قرارمیگیرند که در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق کالا بااستانداردهای مربوطه به جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، با تولید کننده کالای معیوب برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل استاندارد استان تصریح کرد:استاندارد در زمینه سلامت وایمنی مردم کوتاهی نخواهد کرد و همه تولیدکنندگان محصولات مشمول استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند تا مصرف کنندگان بتوانند هنگام خرید کالا با ارسال رایگان آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالا مطمئن شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار