تابناک-از صبح امروز کنفرانس بین المللی نمک زدایی و تصفیه آب در بندرعباس به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 16 February 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، مصباح سایبانی با اشاره به برگزاری کنفرانس مهم و بین المللی نمک زدایی و تصفیه آب با همت پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: این کنفرانس بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص حاکم بر جامعه به صورت مجازی برگزار می‌شود و 3 روز ادامه خواهد داشت.

رئیس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: موضوعات بسیار مهمی در این کنفرانس بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت که تنش آبی موجود در کشور و اهمیت روزافزون حفظ و تامین منابع آبی پایدار و جلوگیری از گسترده شدن آسیب‌های زیست محیطی به خصوص با نگاه اکولوژیکی به خلیج فارس و دریای عمان از جمله این موارد است.

وی گفت: همین نگاه به خلیج فارس و دریای عمان موجب شده برگزاری این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.

رئیس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این کنفرانس دانشمندان‌ بین المللی و متخصص در امور نمک زدایی و تصفیه آب حضور خواهند داشت تا با ارائه نکات و تحلیل‌های مبتنی بر علم روز دنیا در خصوص نمک زدایی و تصفیه آب به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی تصریح کرد: همانگونه که گفته شد کنفرانس به دلیل کرونا مجازی برگزار می‌شود و تعداد مهمان داخل محل اجرا زیر بیست نفر است اما هزاران نفر از سراسر دنیا از این رویداد علمی می‌توانند استفاده کنند.

سایبانی تاکید کرد: در شرایطی که کمبود اب شیرین از چالش‌های اصلی جوامع بشری به شمار می‌رود هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی نمک زدایی و تصفیه اب ایجاد بستری برای هم افزایش پژوهشگران و صنعتگران حوزه آب برای رفع مشکلات فناورانه تامین آب شیرین است.

گفتنی است این رویداد مهم علمی از صبح امروز آغاز و تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ز380

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار