هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه گفت: در کرمانشاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۵٠ درصد کمتر است، لازم است مردم برای مقابله ویروس کرونا انگلیسی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست مقابله با کرونا استان، اظهار داشت: از اعضا ستاد کرونا و شورای تامین سپاسگزاریم، ماه اسفندی سخت و در عین حال غمبار را پیش رو داریم، به این دلیل که پروتکل‌های بهداشتی در استان و کرمانشاه رعایت نمی‌شود. اگر بنا باشد وضع فعلی را حفظ کنیم باید ۸۵ درصد پروتکل‌ها رعایت شود.

وی افزود: آینده‌ی خوبی با توجه به قرمز شدن خوزستان در انتظار نیست، اگر موج چهارم شکل بگیرد قطعا خسارت سنگینی به استان تحمیل خواهد کرد، افزایش تخت‌ها و آمادگی توسط علوم پزشکی انجام می‌شود البته ممکن است فرصت تخت و جا به جایی را کرونای انگلیسی از دانشگاه بگیرد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: از صدا و سیما درخواست می‌کنیم، بحث کرونا را بسیار جدی مورد توجه قرار دهند، باید برای پروتکل‌ها مطالبه گری ازسوی همه مردم ایجاد شود و هیج ایرادی ندارد به مغازه دار و مشتریانی که ماسک نمی‌زنند، تذکر داده شود.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوعات را ویژه رعایت کنید در طرح شهید سلیمانی که استان کرمانشاه در آن برتر است باید با قوت ادامه یابدو مشکلی درباره افزایش تست مثبت پیش نیاید.

بازوند تاکید کرد: فرمانداران باید در نظر داشته باشند هر کدام از شهر‌های قرمز شود مسئولیت با آن فرماندار است و باید پاسخگو باشد. اگر شهر‌ها از زرد به آبی تبدیل شوند نیز حاصل تلاش فرمانداران است، فرمانداران باید در این یک ماه بیشترین وقتشان را برای کرونا بگذارند و اجازه ندهند عید مردم غمبار شود. ۲۴ مصوبه را امروز را ابلاغ تا اجرا شود و با کسانی که با کسانی که رعایت نمی‌کنند، برخورد قضاییصورت گیرد.

 

در ادامه محمد ابراهیم شکیبا به بیان مصوبات پیشنهادی این نشست پرداخت و گفت: لازم است درب بازارهای سرپوشیده، بازارها، پاساژها و مراکز تجاری بزرگ انتظامات استقرار یابد برای اینکه کسی بدون ماسک اجازه ورود نیابد و متولی بررسی این امر سازمان صمت باشد. همچنین "مراقب سلامت" جهت گشت زنی در مراکز و تذکر به افراد حاضر شود. استفاده از ظرفیت بسیجی ها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، تعطیلی مکان متخلف بعد از تکرار تخلف، (مثلا در یک پاساژ فقط مغازه های متخلف تعطیل شوند.) و گزارش آن از صمت به دادستان ارسال شود،
الزام همه افراد خدمات دهنده و خدمات گیرنده به استفاده از ماسک در بازارهای روز و میوه تره بار، استفاده از نیروهای جهادی، بسیج و هلال احمر تحت عنوان "مراقب سلامت"، جلوگیری از فعالیت غرفه های نقض کننده پروتکل های بهداشتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: الزام همه افراد به استفاده از ماسک در بازارچه های مرزی با نظارت گمرک، همچنین در آرامستان ها از برگزاری مراسم جمعه غریبان و جمعه آخر سال جلوگیری به عمل آید و کلیه مبادی ورودی و خروجی در آرامستان های شهر و روستا با نظارت شهرداری و فرمانداری بسته شود، در پارک ها و تفرجگاه ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از استعمال قلیان توسط شهرداری و مراقب سلامت در تفرجگاه ها جلوگیری شود. الزام نمودن ادارات شلوغ و پاسگاه های انتظامی به رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنین فعالیت شعبات دادرسی همزمان نباشد و در صورت امکان، مراجعین محدود شوند و از ورود بدون ماسک ممانعت شود، نظارت بر این امر نیز توسط رییس کل دادگستری انجام شود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: در مراکز تعویض پلاک بدون ماسک ورود ممنوع شود و در اختیار قرار دادن ماسک به مراجعه کنندگان در دستور کار قرار گیرد، همچنین افزایش شیفت کاری به دو تا سه شیفت و در دسترس بودن محلول ضدعفونی کننده، گند زدایی، نوبت دهی الکترونیکی و استقرار مراقب سلامت به عنوان ناظر انجام شود که مسئولیت آن بر عهده انتظامی است. درباره دفتر پیشخوان دولت، دفاتر اسناد و بورس، جلوگیری از ورود بدون ماسک، افزایش شیفت کاری به دو تا سه شیفت، استقرار سیستم نوبت دهی، همچنین استفاده از محلول ضدعفونی کننده با نظارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شود.


این مسئول یادآور شد: بانک ها‌ نیز ملزم به مراعات پروتکل های بهداشتی، قرار دادن مراقب سلامت و استفاده از ماسک هستند، همچنین در رستوران ها و اغذیه فروشی ها کارکنان و مشتری ها باید به استفاده از ماسک ملزم شوند و رعایت ظرفیت پذیرش 50 درصدی، همچنین ارائه خدمات به صورت بیرون بر که نظارت آن با صمت و اصناف است، مورد توجه قرار گیرد. به علاوه باشگاه ها و استخرها به استفاده از ماسک و ایجاد حداقل 4 متر فضا برای هر نفر از خدمت گیرندگان التزام یابند که متولی آن ورزش و جوانان است.


شکیبا تاکید کرد: ممانعت از تشکیل و برگزاری نمایشگاه ها تخصصی عمومی و فروش بهاره نیز در دستور کار قرار گیرد، اگر هم نمایشگاه برگزار شود(تخصصی) "مراقب سلامت" حضور داشته باشد و مسئولیت آن با صمت و اصناف است، در مراکز آموزشگاه رانندگی نیز فاصله بین آزمون ها 30 دقیقه و انجام گند زدایی و
رعایت فاصله گذاری اجتماعی مد نظر قرار گیرد که متولی آن نیروی انتظامی است. تالارهای پذیرایی، صنایع کارگاه ها، چهارشنبه سوری و زمینه ریلی و هوایی نیز در این مصوبات مد نظر است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار